Som en gurka!



Inte vet jag, men en gurka innehåller ju en himla massa vatten, typ 80-90%
men jag undrar om inte jag innehåller det också.
Eller innehöll.

De två sista träningspassen vi kört på karaten är de värsta jag varit med om.
Och då har jag tränat i 10 år!

Fred som är 50+ körde sk*ten ur oss i förrgår.

Den kraftiga karatedräkten var blöt ända från kragen och ner,
de annars så rejäla och vida brallerna satt som klistrade kring benen,
och jag kände svetten droppa från knäna.

För att inte tala om håret som var lika blött som lille
Fridolfs päls är fet,
ansiktet rödare en solmogen tomat i augusti,
svetten droppade inte, utan rann i fina rännilar från hårbotten ner över skallbasen
forsatte över ansiktet, och när det rann in i ögonen sved det av salt,
fotsulorna var ömma och skinnflådda efter de snabba förflyttningar vi gjorde
efter Freds rappa kommandon, fort och intensivt - och länge!

Ingen vattenpaus, ingen vila eller rast, utan i 1,5  timme körde han med oss,
i ett rasande tempo och det räckte inte med att vi överlevde,
det skulle se bra ut också, det vi gjorde!

Ikväll körde Kecke med oss i nästan lika hårt tempo
och jag är glad att jag har fler dräkter, och bokat tvättstugan imorgon.

Så mycket vätska som jag fått ur mig under de här passen gör att jag misstänker att jag egentligen är en gurka..

Gonatt!




Kommentarer
Postat av: Catrin

Hur du får till det med dina ord. Du ä la för underbar :)

2010-05-21 @ 07:52:46
Postat av: Lena

Vet precis hur det känns, å inte behöver jag träna ett stenhårt karatepass för att svetten ska rinna, behöver bara gå utanför dörren. Så nu vet du hur det är att bo i Malaysia fniss ja bortsett från att jag blir ju då inte vältränad då förstås :P

Postat av: Anna

Phu. Tur man tränar på egen hand, bestämmer tempo själv ;) I af en sån där gång ;)

KRAM

2010-05-23 @ 23:26:51
URL: http://nannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback