I rullning...

Torsdagen den 23 juli 2009

Jag har ju lagt upp en till kategori här
- som handlar om min träning mot svart bälte -
för jag tror jag behöver det.

Efter lägret i midsommar så har min träning glömt bort sig lite.
 (Jag var ner på gymet då också men sen tog halvårskortet slut så det föll liksom. Allting!
Tog mig faktiskt till och med ut och sprang en gång också!
En gång! I 13 minuter! )

Nåväl, jag kör lite "som-om" och chokar (eller chockar!?) igång mig
och nu är det som att jag faktiskt kommit i rullning lite!
Peter och Roger skulle till dojon idag
och jag hängde på (utan att tänka! Det är det som grejen nu;).

Jag värmde upp med lite grunder, men känslan var att jag aldrig hållt på med karate!
Men efter en stund, när jag gått in i min egen värld
så var det som att vi kom igång igen, kroppen och jag!
Jag försökte hitta formen och körde igenom alla katorna,
rätt lugnt, för att hitta positionerna och känslan.
Jag blev nästan lite överraskad av att jag kom ihåg nästan hela formen på Shinto!
Men det såg inte klokt ut, men det kommer. En sak i taget.

Sen stod nygraderade-svartbältaren Peter till mitt förfogande,
och vi körde igenom Kihon 5-9.
10:an sparar vi. Jag behöver inga traumatiska flygande kast just nu.
:o

Kihon 1-4 graderade jag ju i sist, till brunt bälte så de har jag liksom nött in.
Fast de ser ju inte bra ut....för att jag inte tränat på ett tag helt enkelt.
Men vi hoppade över dem, så jag kommer framåt liksom.
Nu börjar jag iaf få en överblick på vilka de andra teknikerna är.

Jag kände verkligen att ögonen var jättestora,
 hjärnan vidöppen och viljan enorm, för att lära in de här Kihon 5-9,
men när det skulle göras så var det som att det inte fanns kvar.
Blankt! Borta!
Det är väl för mycket som blandas runt där i huvudet samtidigt.
Men rätt vad det är så "Poff!" sa det så hittade kroppen rätt.

 Min gode
karate-vän Ulf ger mig tips i kommentaren på mitt förra inlägg,
och som kan förhindra att hjärnan brinner upp.
För det var verkligen så idag! .
Tack Ulf för tipsen! Huvudet på spiken där!


Summan idag:
Jag är nöjd med min träning, för jag har ringat in vad det är som ingår till 1:a Dan,
och jag har fått en överblick på grejerna och det känns SÅ kul!!

Nu är det är bara att träna, träna, nöta, träna, nöta och nöta igen.
Nästa pass blir nog på söndag.
Hade tänkt dela upp dagarna med varannan gång kata och varannan partekniker....
men jag tror jag kommer nog värma upp med katorna först och sen satsa järnet på parisarna...
Vid varje träningstillfälle.
Så känns det som nu iallafall.

.............Längtar till söndag......




Kommentarer
Postat av: Ulf

Jag kunde inte låta bli och gå in och kolla hur din träningsdagbok ser ut idag. "STOREBROR SER DIG"



Min Sensei Hado brukar svara när man frågar vad som gjorde att man inte klarade en gradering: "Grunderna Ulf, du kan lura folk genom att nöta in en kata men om du vinglar med knäna i Junzuki är du körd. Det hjälper inte om du kan 100 kator om du inte kan göra Pina Nidan med bra grunder. TRÄNA GRUNDER"



Så mitt tips denna gång blir: Vilken grundteknik tycker du är tråkigast? Träna den varje gång du tränar. Förmodligen är det den du är sämst på.



Kram Ulf

Ps Dröm sött Ds

2009-07-23 @ 23:47:06
Postat av: Gunilla

Känns bra för min träningsdiciplin att "storebror ser mig". För då vill jag ju se till att det finns nåt för Storebror att se. Och då tar jag mig ner till dojon.

Jag gillar grunder, basic liksom.

Jag ska fundera en stund på vilken grundteknik som är tråkigast..tror jag har en på lut.. ;)

Tack för dina tips! =))))

Kram

Gunilla

2009-07-25 @ 09:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback