Gör som om!

Det uttrycket kan man fnula på ett tag, vad menas egentligen?!

För mig är det som en choke man drar ut för att få igång kärran, typ,
för att inte motorn ska hosta och inget mer händer.
Det hjälper till att komma iväg, liksom.

Det är karate-dag idag och det var någon vecka sen sist
då jag så stort la till en till "kategori" här på bloggen, om min väg till svart bälte.

Egentligen skulle jag mest vilja plocka undan i köket, dra en dammsugare, vattna blommorna
och göra en mindre extrem home-make-over, och då känns det väldigt svårt
att hetsa igång en akut-middag till mig och grabbarna för att sen rusa iväg
och samla ihop sig för ett karatepass.
-"Det kan jag ju göra en annan dag då det är lite lugnare", tänker jag.

Det är då jag plockar fram "gör som om":

Alltså: Jag tänker inte,
utan fixar käket rakt av (kycklingfilén står i micron nu och tinar),
byter om till vit-dräkten utan att diskutera med min Lättja,
och brassar ner till dojon.
När jag väl är där så är det bara att köra en timme och sen är det klart.

SEN kan jag hem och greja med det övriga, som jag ändå alltid kommer att få hålla på med.

Som Om, är ett smart sätt att "lura sig själv" på.

Ok, nu är kycklingen glar att stekas.
Nu drar jag ut choken!

* * * * * * * *

Så därja, nu är det snart sena kvällen men jag gjorde det jag skulle -
tränade ett pass. :)


Efteråt känns det så himla bra!
Jag värmde upp med grunder, och sedan gick jag igenom
Ohyo 1-8 och Kihon 1-5. Många gånger. Men hjärnan stängde ner rätt tidigt.
Tre av de här teknikerna är nya för mig, och jag kunnnnde inte få in ordningen på dem!
*gaaah*
Men det är det som är lite tjusningen med det - jag har något att försöka lära mig,
att kunna "äga" de här teknikerna och jag ska dit.

Torsdag får nog bli nästa gång.
Då är planen att värma upp med alla katorna och sen köra par-teknikerna igen för att se om något av kvällens övningar ändå placerade sig i nån hjärn-vindling eller ett kropps-minne eller så.
*längtar redan*

Kommer somna med ett leende.
Som om....Zzzz....


Kommentarer
Postat av: Ulf

Fan va du är duktig. Nu är det du som inspirerar mig. Skall ringa Sven och fråga om jag får slå på honom lite.

Ett tips:

För att komma från tänkande och börja jobba med ryggraden när du tränar partekniker. Gör så här:

Ni bestämmer er för att t.ex. träna Kion. Din partner som skall attackera väljer en parteknik och tre sekunder innan han/hon attackerar så säger hon/han t.ex. Kion 8.

Då hinner du inte krångla till det genom att tänka.



Börja med lite längre tid (10 sek.) och minska sen eftersom. Och bestäm innan hur många partekniker ni skall göra och prata inte förrän ni är färdiga.



Jag lovar dig, hjärnan håller på att brinna upp när den kämpar efter att få kontroll.



Lycka till



2009-07-23 @ 20:32:59
Postat av: Gunilla

TACK Ulf!!

=D

2009-07-23 @ 22:10:55
Postat av: Lena

Var rädd om dig och sätt pojkarna i arbeta att köra runt dammsugaren, ta fram maten som ska ätas, för tining, eventuellt t.om laga maten.

Du måste tänka på dig själv i första hand, Svårt, ja. Jag vet då jag själv har varit i samma situation men pojkarna är stora nu så dom kan göra saker.

Sköt om DIG och ta det lungt, å du, dammråttorna springer inte ifrån dig ;) men tiden och din kropp kommer att göra det om du inte tänker på dig själv och ditt välmående.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback