Karate - från 0 till 100...

tisdagen den 14 juli 2009

Ja, från 0 till 100  gick det väl inte, det är mer ett önsketänkande, men från superseg till lagom aktiv lyckades jag med.

Det är ju sommaruppehåll på karaten nu men vi är några som försöker hålla igång under tiden ändå.
Det blev ett pass på en timme och det är inte fy skam!
Speciellt, med tanke på att jag har levt helt fel gällande näringsintag, som näst intill varit obefintligt! Socker och skit-kost har det däremot varit ett kraftigt överskott på, de senaste veckorna. :-(
Födelsedagsfirande, sommar-kaféer och skiftgång har gjort att jag tappat mat-ordningen och kontakten med mig själv.
Kroppen är skitsur på mig, ingen kontakt med varken muskler eller armar och ben, utan mest ett konstant illamående och uppblåst känsla och obalans i kroppsfunktionerna.
*blärk*

Men jag sprang faktiskt för första gången på evigheter, i
förrgår, i 13 minuter. Det var ett försök att bryta dåliga vanor och komma tillbaka. Så det kommer!

Nu rekade jag iallafall igång kroppen och körde igenom de kator som är till svart bälte 1:a graden. Lite grunder och kombinationer körde jag också så svetten lackade. Visserligen så var det varmt som en bastu i dojon så svetten kom ju bara man klev in där.

Mitt mål är svart bälte hösten 2010 .

Jag ska fokusera på att träna varannan gång kator och grunder, nästa gång partekniker och kombinationer. Under 1,5 år.
Då ska det nog gå vägen.
*gulp*

Här kommer info för min egen skull:
Katorna är:
Pinan Nidan
Pinan Shodan
Pinan Sandan
Pinan Yodan
Pinan Gedan
Kushanku
Naifanchi
Seishan (ny)
Chinto   (ny )

Kumite är:
Ohyogumite Nr 1-6, 7-8   (nya)
Kihongumite Nr 1-4, 5-10 (nya)

Chinto sitter inte än, men jag håller på att nöta in mönstret, sen kan jag fila på den.
Par-teknikerna känns lite värre, det är många jag inte kört, och det ska verrrrrkligen filas på dem. Här har jag ett arbete framför mig, men jag har ju.....(räknar på fingrarna)....66 veckor på mig.

Så det här blev visst början till en TräningsDagbok!
Hoppsan, men det kan ju vara bra.

En bild från sommarlägret i Mariestad juni 2009:

Brun/svart-bältesgruppen tränar grunder.

Nu ska jag ta en tallrik fil som får avsluta denna dags resa mot ett bättre mående och en piggare Jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback