Fridolf kämpar vidare...

 
 
Viktor ringde och sa att han gett andra dosen av antibiotika och sen försökte de få i honom lite vatten.
Då satte han igång att tok-klia sig på mungipan och då rasade håret bort!
 
Det var som att han menar:
Fattar ni nu vad det är för fel - hjälp mig!
Hur tydligt kan det bli??
Jag ringde veterinären och fick prata med en vikarie då övriga var borta på utbildning. Tack gode gud för det! Jag mailade över bilderna som Tove och Viktor skickat och pratade igenom med vikarien hur läget var. Hon läser i journalen att "katt äter utan anmärkning" och "allmäna tillstånd utan anmärkning".
Jag sa med mycket bestämd ton att det är hur fel som helst - jag ringer Viktor varje morgon för att höra efter att Fridolf fortfarande är i livet!!
 
Vikarien sa att vi ska komma in. Viktor och Tove åkte iväg. Hoppas hoppas de löser det så han får bli fri skiten!
 
Rester av håret han kliat loss, stackars lille katt!
 
*håller tummarna, törs knappt ringa Viktor om hur det gått*
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Stackars lille Fridolf, ser nästan ut som en böld av något slag, eller är han allergisk mot något tro? Kattmaten... Friskies kan ge allergi så att ni vet. Jag hade ett pappskaft till vikarieveterinär när min lilla raring var full med röda kliande utslag. Veterinären sa att det var soleksem, yeah right på en innekatt. Jag kom på sen att det var Friskies. Jag håller en tumme att det är en bättre veterinär Fridolf får träffa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback