Bonus-dag....

 
Tänk att det blev ensommar dag till!
 
Jag var ledig igår, måndag, och det är så skönt, speciellt när man vet att alla andra jobbar ;-) Planen var att inte göra nåt alls. Det här är min helg, eftersom att jag kommer jobba nio dagar på raken sen med bara en dags ledigt nästa måndag. Men det ÄR inte lätt att BARA ta det lugnt. Det är lätt att trycka in saker, pressa ner en massa, för man han ju en ledig, tom dag!
 
Men det var ju DET som var meningen - att HA en tom dag och låta den vara det. Möjligen att man kanske vattnar nån blomma, eller bäddar sängen, men annars mest läsa, vila, ta en promenad eller nåt.
 
En god vän ringde och vi pratade på telefon och sen kom vi fram till att vi kunde ses ute på stan på en kaffe. Sagt och gjort, strax satt vi med varsin kaffe och gick igenom de "viktiga" bitarna i livet och vardagen. Bland annat genomhandlade vi just det här, att man har så lätt att maxa saker och ting, inte tillåta sig att bara vara med sig själv och vara stilla i det. Det är verkligen bra att öva på det, om och om igen.....Ibland kan jag känna mig asocial för jag HAR inte så många vänner som jag umgås med.
 
Kanske det blir så när man blir lite äldre, man uppskattar sin egentid och är rädd om Fri-Tiden. Förr var det ju ett ständigt flöde av folk och fä runt omkring en. För att det var så det var bara. Nu räcker det med ett par goa vänner i min närhet som jag trivs med. Det är väl bra så?! :D Å andra sidan så är det ju en form av balans - förut var det barn, jobb och folk omkring en för jämnan, nu är det lugnare och man hämtar igen....
 
Får se vad det blir av den här lediga, än så länge oanvända tisdagen..
 

Igår blev det iallafall en stund ute på min baksida, men en god bok,
en kaffe och LCHF-kaka med grädde och ihopkokta bär. Och solen värmde.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vad hette det sa du? Fri-tid...vad är det??
Hm..Kanske dags att ta reda på..
:)

2012-09-11 @ 20:14:54
Postat av: Gunsan

> Ewa: Det där lite mysko, helt underbart när man hittat den- Fri-Tiden - men man glömmer att den finns, så fort nåt annat kommer ivägen...Konstigt ;)

2012-09-12 @ 06:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback