Vuxen!



Jag hade en bra ledig idag idag.
Kände mig nyttig, fick iordning lite grejer i garderober och skrymslen som behövde struktureras och sorteras och när jag kom igång med det så växte självkänslan. Jag mådde jättebra!

Det är som att det är vissa tider på dygnet som passar mig bättre eller sämre. Snacka om dagsform, verkligen! 

Jag gjorde några ärenden på stan och träffade en f.d. kollega och vi tog en kaffe och pratade om allt möjligt. När jag kom hem så kändes det som att Ljuset och Glädjen återvänt. Var liksom löjligt upprymd.

Konstigt hur det kan skilja sig från en dag till en annan....

Jag har iallafall känt mig som en riktig vuxen, som gjort viktiga saker, inte bara glidit runt och fikat och zappat bland kanalerna hemma i soffan. 

Jag ska försöka komma ihåg den här känslan av Lugn, Trygghet, Självsäkerhet, Glädje och Hopp.


Man vaknar nog ur vinterkoman
och väcks upp av Ljuset, såsom blomknopparna under snön.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback