Så bra så jag skäms!



"När eleven är redo kommer läraren", heter ju ett gammalt ordspråk...
Och "bättre sent än aldrig", är ett annat....

Jag hade bokat en träff i dojon igår för att träna karate. Min partner fick för hinder och skrev i ett sms att han skulle köra igenom de två katorna vi övat på, hemma sen på kvällen.

DÅ - damp myntet ner hos mig!

Istället för att hasa mig ut i blåsten, byta om, låsa upp i dojon, träna ett pass själv och sen släcka ner, baxa mig ut och hem, och sen duscha och hänga upp dräkten så
SÅG JAG DET ENKLA & SJÄLVKLARA:

På med dräkten, vik undan vardagsrumsmattan och kör igenom katorna!
Här och nu!

Vilken lättnad, befrielse, storvinst i tid, bekvämlighet och enkelhet!
Jag körde lite grunder och de två katorna på 30 minuter.

Såååå länge, säkert ett par år, har jag sagt att jag  ska försöka träna hemma
och igår hände det!
Tack vare Fredriks sms.



Åh herregu, hur har jag klarat mig genom livet i alla dessa år,
när nåt så här enkelt blir för mig ett Uppvaknande av stora mått?!

Hahahahaha, åh herregu.....

Näe, nu har jag inte tid att sitta här och förundra mig utan nu ska jag dra igenom de här katorna igen i ett nafs.

*viker undan mattan och ler lite skämmigt, men lyckligt*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback