Tantvarning...

 
 
Nu har det hänt!
Jag kan känna känslan!
Tvånget att mata fåglarna i parken!
 
På min lediga dag hade jag gjort ett ärende på banken, tog en kaffe på stan och kände mig lyxig och på väg hem så förundrades jag plötsligt då jag såg solen som lyste på berget på andra sidan älven, mitt i det vita snölandskapet och jag tvärvände rakt ner mot parken!
Vilken syn, så vackert!!
 
Fram med mobilkameran för att fånga bilden - och när jag då saktar in så kommer de!
Fåglarna!!!
Jag tog mina bilder, rafsade ner mobilen i väskan
och började prata högt med de små fjäderklädda liven
och lovade komma tillbaka en annan dag med en påse bröd.....
 De låg där, alldeles kalla om fötterna, hungriga och frusna, och blinkade med bedjande ögon.....
Nu är det kört!!
Jag måste på affären!
Jag är tant!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

När min mamma jobbade på Parkförvaltningen så brukade hon gå till IcaTrollet och få bröd mm att mata svanarna och de där sötingarna med. Fast nu är det ju massvis med år sedan hon gick i pension så de där stackarna får väl ingen mat av någon nuförtiden. De jagade mig för några veckor sedan, stackarna trodde de skulle få något, men jag hade ju inget heller.

2012-12-14 @ 20:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback