Jul-katt...

Jag hämtade ner granen från vinden igår, och tänkte tjyv-styra upp den lite redan. Det är ju ändå bara en vecka drygt kvar innan den ska stå där och lysa så vackert, och då kan den lika gärna få stå några dagar redan från nu.
För sen ska den ju upp på vinden igen.
I-or, min käre gamle trotjänare till katt som följt mig genom alla år, sett både hund och andra katter, både komma och gå - han blev som en liten kattunge på nytt när jag tog fram jättekartongen med gran och annat i.

Han kröp in i kartongen, nosade på granen, for och tramsade kring benen på mig så jag höll på att snubbla över honom ett större antal gånger, och - när jag tog fram den gamla mattan, så blev han som besatt! Han skulle promt ligga och jäsa ut över den, och där låg han! Han flyttade inte på sig en millimeter på hela kvällen!
 
Antagligen så luktade det "barndoms-minnen", lukter från huset vi bodde i då, kanske från jycken Vilma, och lite annat smått och gott som bara han vet....
 
Så vi kom inte längre än så här. Jag ska göra ett försök idag sen och slänga på glitter och ljus. Vi får se om det ligger en katt modell större på nån gren sen.
 
Trevlig 3:e Advent!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback