O-ordning. O-fri...



Inte vet jag men jag kommer liksom inte riktigt ikapp.

Jag har flera projekt hemma igång samtidigt, men lagom till att de är uppstartade så inser jag att det fattas något för att fullfölja det. Då blir projektet liggande.

Mitt i tex Garderobs-struktureringen, så är det dags att äta. Mitt i matlagningen upptäcker jag att det fattas en viktig ingrediens som jag trodde jag hade hemma. Soffan är full av kläder i strukturerade högar, varav en ska till bättre behövande. När jag kommit tillbaka från Coop, så ligger kläderna fortfarande kvar.  

Mitt i disken ringer Fredrik och avbokar träningen ikväll pga sina barn, och jag släpper det jag har för händer, slänger på mig karatedräkten och ilar upp till dojon och kör ett eget pass på dagtid istället. För att jag har tappat bort kortet för att dra för att komma in. På dagtid är det öppet, alltså tar jag det när det är öppet.

Väl hemma igen, fortsätter jag med disken, sedan garderobsprojeket, men svänger först ihop smeten till LCHF-brödet för att göra
varma mackor ikväll. Kläderna ligger fint i soffan. När kvällen väl kom var jag fortfarande mätt, så det blev inga varma mackor.

Jag hittade inte passerkortet till jobbet, imorse när jag skulle iväg. Garderobsprojektet ska jag ta nästa vecka tror jag, för jag hade lovat Douglas och Olivera att vi skulle spela minigolf i eftermiddag. Om det inte regnar. Sen jobbar jag hela helgen och jag kommer inte hinna med nåt större projekt.

Varför blir det så här?



Ja visst ja, jo, jag måste ta fram Att-Göra-Listan, avboka allt annat och börja bocka av listan!
Hur svårt kan det vara?!

Prio:
Garderoben - sy tyget och sätt upp till min walk in closet
Sätt in LCHF-recepten i pärmen
Gå igenom tråk-pappren och släng det mesta

Jag kommer bättre när det är klart, jag kommer hitta det som är borta
och jag kommer vara nöjd med mig själv. Kortisolet i blodet kommer avta och jag kommer återigen vara en balanserad och sansad människa.


Känns redan bättre..... ;-)



Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Hahaha ungefär som med mig då. I tre års tid har jag tänkt fixat ordning i klädkammaren, fortfarande inte gjort. Tänkte tvätta, slut på tvättmedel, orkar inte åka och köpa mer än, diskat..... nej inte än. Har i alla fall hivat iväg tidningar och kartonger till insamlingen igår, stort plus tycker jag :-)

Postat av: Katarina-Cinnamon

Hahaha låter ju ungefär som jag det där. I tre års tid har jag tänkt fixat till inne i klädkammaren... fortfarande inte gjord det. Tänkte tvätta igår, men slut på tvättmedlet upptäckte jag då... så det fick vara. En hög med papper som skall köras i tuggmaskinen, papperen ligger fortfarande bredvid maskinen.........

2012-08-08 @ 13:24:14
URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/
Postat av: Katarina-Cinnamon

Du ser, nu har jag lyckats skriva två gånger om samma sak, så nu är det ju två nästan likadana inlägg, du får delita det ena om du vill, eller alla, hahahhaa

2012-08-08 @ 13:26:20
URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/
Postat av: Carina

Att Göra Listor = Mycket Bra



Underbart känsla få stryka över när det är klart:-)



Kram påre!!!

2012-08-08 @ 17:39:54
Postat av: Gunsan

Hehe, Katarina, jag tror jag behåller dina kommentarer, känns bra så ;-)



Carina, listor är mycket bra! Strykningar är fina :)

Kram påre :)

2012-08-09 @ 06:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback