Ledigt och lätt...



Gårdagen blev en bra dag!
Jag insåg att så fort jag lämnat porten så var jag liksom "säkrad", träningen skulle bli av. Oavsett vad man ska ta sig för så är det banne mig de första stegen som det liksom hänger på. 

Efter träningspasset var avklarat gick jag hem och rafsade runt lite i mitt "stökrum" enligt
listan igår, och då fick jag ett sms från Viktor och Tove som behövde ha några papper utskrivna. Jag avbröt pappersplocket, och fixade utskriften åt dem. En kvart senare var jag hemma hos dem och drack kaffe.
Jag älskar att umgås med de här unga människorna. Alltid bra samtal. De höll på att packa upp kartonger och fixade i deras nya lägenhet. Gott :)

På väg hem igen, genom soliga Sollefteå, så kunde jag bara konstatera att min lediga dag blev en perfekt ledig dag. Träning, pappersplock, och möte med ungdomarna. Sen pollimojs hos mig. Gott :)

Efter att jag käkat sen så drog jag ett svep i lillrummet igen och fick ihop en skräpkasse.
Jag hittade varken den försvunna nyckelknippan eller passerkortet. Jag har nu accepterat att de är borta. Det blir ett besök till hyresvärden samt jobbet för att erkänna och ta konsekvenserna av det, vad det nu blir.
 Det krävdes en borttappad nyckelknippa för att jag skulle gå igenom/tokstäda lägenheten och känna mig nöjd med det. Ren och fri.

Gamla I-21 till vänster, MM på mitten och Aquarena till höger. Himlen ovanför.

Inne på gymmet, mycket maskiner, tur jag har fusklapp sen introduktionen för nån månad sen.

Vacker promenad hem, i grönt-blått-vitt och Sollefteå stad där neröver.

Dagen idag:
Tack vare att jag bokat tvättstugan från kl 7 så kom jag upp i tid OCH på väg dit så kände jag mig pigg, dagen har precis bara startat. Jag mötte en och annan kollega som var på väg till jobbet. Jag är ledig! Gott :)

Jag ska snart ner och byta maskiner och jag har inget mer bokat än en tid på eftermiddagen hos min kvinna som jag går och pratar hos, på Niphälsan. För min stress-på-jobbet-som-startade-i-vintras. Som jag inte känner längre. Hon har hjälpt mig jättemycket. Sen ett träningpass karate själv. Resten av denna tisdag blir L E D I G H E T !!
Jag lär mig!

Alltså:
1. Tvättstugan
2. Karateträning
3. Niphälsan

(Ja, jo, jag ska jobba inatt, men det räknas liksom inte ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback