Räkmacka är väl en överdrift men...



Saker och ting har börjat plana ut, en viss Ordning börjar märkas av.

Ikväll ska jag gå på karateträningen på ganska precis en månad. Undrar hur det kommer kännas.

Får väl se nu om det finns nåt belägg för det här med grundkondition, hehe, för isåfall ska jag överleva kvällen. Men framt till dess är det ett jobbpass som gäller, sen en timmes nerbäddning och tok-sova en timme.

Det är väl ändå vardagslyx det?!
Att unna sig att bädda ner sig i sängen och samla ihop en återhämtning och vakna som en ny människa.
Nästan.

Jag gjorde det igår och man kan säga så här - Man känner sig inte alls stressad eller jagad, snarare som en sengångare. De var förr ansedda som både fula och lata. Men att förflytta sig en meter på en timme är också en förflyttning. Och Skönhet kommer ju som bekant inifrån.


Livsnjutare?



En nyare form av sengångare,
min egen säl: Långsamme Fritte.


Nu ska jag hasa mig ut i köket och få mig en kopp kaffe.
Ha en bra tisdag, denna första dag i november.
1/11-11




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback