Bara vara, med Wiggo..



Nu när jag jobbar skift så har jag härliga dagar utan att egentligen ställa klockan.
Jag får inte mycket gjort egentligen....men det är skönt att Ha Tid.
Jag borde väl kanske passa på att göra mer nytta. Fast det handlar väl inte alltid om "göra", utan att också om att "vara".

Apropå det här med att "vara".....jag träffar ju min lille gudson titt som tätt.
Han är verkligen den coolaste och finaste lilla kille man kan tänka sig.

Han lär ut det här med att "vara" och jag njuter i hans sällskap.
Idag fick jag mata honom, eller rättare sagt, jag hjälpte honom att mata sig själv.
Det blir kladdigt, men än sen?

Efter halva portionen så hade han fått in snitsen att föra skeden till munnen, och vända på den inne i munnen och med hjälp av både läppar, tunga och tänder försöka få av maten i munnen.

Alltså jag blir så förundrad av vilket mirakel han är.
Han tar den tid som behövs, han stressar inte eller väntar på nåt där framme som gör att han vill ta sig från Nuet där han befinner sig.  Han är där han Är, hela tiden.
Och ändå utvecklas han och gör framsteg varje dag. Som en inre förutbestämd drivkraft.
Eller som det gamla citatet jag kläckte i Wiggos närvaro i somras:
"Det går inte att hindra en blomma från att blomma" ;-)

Jag blev fascinerad av att han lärde sig det här så fort och jag kan inte sluta se på honom. Hans blick när han forskar. Hans glädje över det han gör. Hans leende som strålar och smittar.

Han gick att torka av, ärmarna var uppdragna, händerna sköljdes av, stolen blev ren med hjälp av disktrasan och det finns tvättmaskiner.

Så, vad är viktigare än att vara där man är?!

Frågan är, vart är vi på väg och varför måste det gå så fort med allt vi gör?
Varför har vi så bråttom? Vad är det för buss vi ska passa? Varför rusar vi fram så fort? Vad är vi rädda att missa?

Jag älskar att umgås med
Wiggo, min lärare.
Han bär sanningen inom sig, han vet hur man lever.

Det som vi har glömt. Eller?




Kommentarer
Postat av: Nettan

Underbara Gunsan, vad skulle vi göra utan dig..?!

Utan dig skulle nog inte Wiggo vara den han är...



KRAAAAAM

2011-01-17 @ 15:47:43
Postat av: Gunsan

> Nettan: Wiggo är Wiggo och jag är tacksam för varje stund med honom, den lille Ljusbäraren :)

KRAAAMAR

2011-01-18 @ 05:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback