24 dagar i augusti...


Augusti 2011

Denna månad är snart över och jag har då vilat 7 dagar denna månad. Övriga har jag tränat.
Jag känner mig nöjd med mig själv.

Höstterminen har startat och de första ledarledda karatepassen är gjorda. OCH jag svimmade inte. Det var jobbigt men jag kände att jag hängde med utan svårigheter och det visar ju att sommarens träning gett resultat.
Visst var jag ovanligt röd i ansiktet och väldigt blött hår men jag var vid minna sinnen ;-)



Den egna träningen iallafall, där har vi  snart nött igenom första varvet på Kihon 1-10.
Just nu är vi på nr 7 och från onsdag ska vi gå över på nr 8 och 9.
Samma gäller, 10 attacker/10 försvar och sen den andres tur att attackera.
Sen varannan gång 5ggr var.

Igår började vi också på Ohyo kumite, för vi börjar känna oss lite "mätta" på kihon kumite.
Kul att få bry huvudet med nåt annat igen.
Ohyo 1-2 körde vi, och DET var intressant, för de sitter i ryggmärgen MEN nu skruvar man och forskar MER på dem också! Det går per automatik tydligen. Katorna likadant - det HÄNDER grejer rätt igenom faktiskt!

Idag är det vilodag. Tog en tripp till sopstationen med en god vän. Som också gillar att röra på kroppen.  Vi kom på att vi fick ett fys-pass eftersom att mitt förråd ligger 8 trappor upp och det blev några vändor upp och ner baxandes diverse bokhyllor, bråte, lådor och kartonger.  Svetten rann och benen fick sig en genomkörare.

Tänk att det finns en vinst i allting, det gäller bara att se det ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback