Vinterlugnet är här....



Det är snö nu och rätt kallt.
Det bekommer mig inte så mycket eftersom jag bor så centralt,
jag menar, jag har nära till jobbet, till stan och till karate-dojon.

Och värmen ingår i hyran och det känns bra :-)

Det är kallt och mörkt och folk är trötta och tappar fart.
Man kanske borde gå i ide lite.

Om två veckor är det december!
1:a advent med lite ljus och pepparkakor och soft raggsocks-känsla.

Det känns bra faktiskt.
Det var många år sen jag hetsade mig genom julen. Det gör jag inte längre.
Skönt att ta det lugnt och softa istället.

Jag ska pollimojsa fram lite julkänsla i lägenheten och inhandla i matväg det jag tycker om,
inte vad reklam och annonser vill att jag ska köpa. Eller gamla traditioner.

Jag menar december har lika många dagar som de flesta andra månader på året.
Julafton är också bara 24 timmar som övriga dagar och magsäcken är inte större då än andra dagar.
Jo lite kanske ;-)
Men rätt vad det är så har även den dagen försvunnit.

Så varför hetsa upp sig?
Ta dagen lite som den kommer och göra det bästa av den.

Japp, vinterlugnet är här!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback