Tröttmössa...



Ska snart ge mig iväg på karaten.

Sen ska jag jobba hela natten, och det undrar jag hur det ska gå.
Jag har sovit mina 8 timmar om nätterna,
och softar rätt bra på dagarna.
Ändå har jag varit rätt trött de senaste dagarna...

Idag har jag haft några tider att passa,
sovit till 9 och fikat i lugn och ro,
sen klippt en kompis, fikat hos en annan, haft ett viktigt möte som gett vuxenpoäng,
och sen handlat, lagat mat och diskat
och jag är så trött så jag skulle kunna lägga mig för natten nu.

Men nu ska jag byta om till karaten
och sen käka nåt innan det är dags att ge sig av på jobbet.

Så imorgon klockan 6 får jag gå och lägga mig.

En liten skräckkänsla dyker upp när jag tänker på att jag ska ta mig igenom 11 timmar
och samtidigt vara hyfsat alert.

Men karaten kan ge energi,
fast det lär nog räcka fram till midnatt bara.

Det här är spänning i vardagen ;)


Haí, moxo yamé, ashimé  ;)
(= Japp, sluta sova, sätt igång)



Kommentarer
Postat av: Tessa

Oij... hoppas att din natt gick bra och att du sover som en prinsessa nu :)

Postat av: Sarah

Kaffe i morgon??? (torsdag) Jag är ledig då, kanske du med??

RING!!

2010-05-05 @ 19:59:44
URL: http://ylvinger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback