Semestern är snart över...



...men det finns ju gott om kvällar och helger :)

Istället för att ha ångest över att jag ska börja jobba på måndag, så glider jag bara in i nästa fas, för det är så det är. Det går ju inte att stoppa tiden eller "pausa" när det är som bäst, utan istället vara tacksam för det fina och härliga jag varit med om denna semester, och fortsätta njuta av dagarna som kommer.

Jag har haft en riktigt härlig semester, vädret har varit helt sagolikt, precis som somrar ska vara. En veckas karateläger i Mariestad, ett antal dagar i Stockholm och hälsat på de flesta av min familj, och sen har jag mest hängt med goda vänner och badat och solat och det känns nästan som jag är på kollo hos vännerna på Tvärvägen -
Wiggos hem.

Jag är tacksam och glad att jag fått följa med på deras utflykter till både vackra badplatser som är nya för mig, och nån tripp till utomstädes marknad den enda dag då vädret inte var bad/sol-vänligt, och haft underbart sällskap på Risön med fika, och finaste badkompisen Wiggo.

Jag har knappt varit hemma faktiskt, utan verkligen fångat dagarna och gjort sköna saker! Min 20-årige son har till och med trott att jag börjat jobba efterssom att jag sällen varit hemma, och när han till och med bjöd mig på sina chips och dip och Cola, till filmen Spiderman III häromkvällen -
då inser jag att jag haft en alldeles fantastisk semester med full återhämtning för min egen skull :)

Kom igen Måndag, jag är inte rädd, jag är redo!





Längtar redan till nästa semester 2011 ........





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback