Trollen spricker i ljuset...



Jag har haft som en knöl nere/inne i halsen, nån vecka eller två.
Det har varit som att jag har velat svälja ner den men det går liksom inte.
Jag känner den, och blir störd av den,
som ett litet hål i en tand när man är och far med tungan över hela tiden,
eller som en liten sticka i fingret - det irriterar liksom.

Sista dagarna fick jag en släng av hyponkondri och tänkte att det kanske var strupcancer eller struma.

Igår nämde jag det för en jobbarkompis som tyckte jag skulle ringa och kolla det.
Så jag gjorde det, och fick en muntlig dom på att det troligt var ett virus,
som en förkylning som liksom inte brutit ut eller kommit längre än dit.

Jag skulle köpa halstabletter, dricka nåt varmt med citron eller så
och om det inte hade gått bort om några dagar/en vecka, då kunde jag höra av mig.

Jag har inte köpt varken halstabletter eller citron men idag är det nästan borta!

Ibland är det som att,
bara man öppnar munnen och uttalar problemet,
så blir det inte lika skrämmande
utan det till och med löses upp och försvinner.

:-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback