Söndags-mys...

Hur som helst så var mitt beslut att inte kliva utanför dörren denna söndag.
"Ytterfilen" igår i 120 knyck var inte det bästa för mig.
Då allting gick för fort liksom....
Förresten så haaar jag fått fortkörningsböter så det räcker och blir över.
På riktigt!
Och även dörnat in i väggen.


Pyjamasen satt på halva dagen, och jag tog tag i de där som legat över mig läääänge.
Min gräns var nog nådd.
Måttet rågat.
Droppen som fick bägaren..
Sista rycket...
Nu eller aldrig.
Bära eller brista.
Pang på röbetan.
Take it or lose it.

Ja, ni fattar...

Så pärmar sorterades ur, räkningar fixades, budget sattes, struktur återskapades,
ekonomisamtal fördes med mina vuxna barn,
tvätten hängdes, blommor vattnades, ventilationsfiltret på vinden byttes (!!)
och en massa koppar kaffe dracks.

En bra söndag.

Jag är nöjd.
Självkänslan åter.
Självrespekt tillbaka.
Balansen återfunnen och
jag är här igen.




Kommentarer
Postat av: Sarah

Men hoppsan! Det lät inte som att söndagen var en vilodag för dig?? NU kan du väl slappna av då?

(Min första dag har i alla fall varit väldigt intressant!!) :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback