Ryggskott, nackskott eller stroke...

Det är inte så lätt alla gånger att skilja på....ont här och där liksom.

Igår noterade jag en ovanlig värk i svanken, och en snabb tanke gick igenom mitt huvud:
"håller åldern på att ta ut sin rätt? Hur blir det då med karaten?"
Jag släppte tanken omgående.

Jag vaknade imorse av att jag knappt kunde röra nacken och kände en släng av stelhen i ryggen.
Fick i mig frukost och fixade till mig som en funktionshindrad, och kom ner på jobbet i hyfsad tid.

Jag tog mig igenom halva dan, sittandes i telefon som en stelopererad,
med micrad vetepåse kring nacken och en lunch-efterrätt i form av 2 alvedon och 1 ipren,
som en vänlig kollega erbjöd mig.  En mirakelkur för såna åkommor som denna.

På eftermiddagen gav jag upp då illamående kom och gick, en oro i kroppen och vänstra armen kändes avdomnad.

På väg hem ringde jag Previa och sjukanmälde mig, drog symptomen och killen i luren upprepade tjatigt frågan, om jag hade ont i huvudet eller kände mig yr....
-Ont och ont.....?...Klart jag hade ont, bak-i liksom...
-Yr?.
....Tja...yr och vimsig kände jag mig, men det är inget jätteovanligt. *s*

Hur som helst så rådde han mig att åka till akuten för att kolla, för säkerhets skull....  :o

Jag blev lite skraj men gjorde som han sa, fast det kändes lite fjantigt. Ungefär som att jag kände efter för mycket och drog på mig nån form av hypokondrisk offerkofta.

Nåväl, proverna var bra, jag skulle vila och dra en alvedon till kvällen och blir det inte bättre så kunde jag komma in imorgon. De har öppet mellan 10 - 19. Känns ju tryggt....

Kan det vara så....att jag och svartbältaren som körde igenom Kihon 5 så det stod härliga till, igår på karateträningen..... en parteknik där man vevar iväg den andra i ett överraskande moment, 90 grader i motsatt riktning och ner i golvet....är orsaken?!
Jag har inte kört den så många gånger, men det har han. Han är duktig. Han har en jädra snits, så jag åkte ju i backen med explosivitet som säkert kunde ge whiplash-skador! Varje gång.
Jag hade inte samma snits att få ner honom, men det är ju det jag ska lära mig.

Om det nu inte är så att jag är för gammal för att träna karate....

Näe det är jag inte, karate har ingen övre åldersgräns =D
Lite vila bara så är jag på bana igen.



Kommentarer
Postat av: Ewa

Gammal och gammal.. man är ju inte äldre än man känner sig, och du har väl knappt nått medelåldern?! :) Krya på dig!

2009-09-12 @ 11:04:29
Postat av: Anonym

Ewa: Det är så sant, 25+++ är ju ingen fara ;)

Tack, det känns bättre idag.

:)

2009-09-12 @ 18:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback