23:35 - gråten var nära!

Jag hade jobbat mitt pass,  gjort middag åt mig och grabbarna,
gått en liten skön promix med jycken medan jag ringde ett samtal till särbon,
och strax innan 18:30 så var jag på plats utanför självhjälps-gruppens möteslokal.
=)

Igår fick jag en känsla av att det var ett tag sen jag var på möte,
och att jag antagligen skulle behöva ett.
=/

För att hantera mina angelägenheter på ett sunt sätt,
istället för att gå in i stress, uppgivenhet och kanske till och med en offerkofta eller
en släng av låg självkänsla.
:(

Härligt möte!
=D

Väl hemma igen så gick jag kvällsrundan med hunden,
en riktigt låång och skön sväng, som gjorde gott i både lungor och
tankebanor.
:-)

Tillbaka efter rundan så tog jag samtalet med äldste, enligt överenskommelse.
Han visade nån låt sen av
Promoe, som heter "Papper" och DÅ slog det mig!!!
Deklarationen!!!
Sista dagen idag den 4 maj!
=Z

Jag letade igenom alla pappershögar och jag hittade det där gularandiga pappret,
men det var sonens!!
(Han måste deklarerar för 15 spänn, va?!)
:S

Jag fick panik!
Jag letade igenom den allta pappershögar igen,
yngstens rum med hans skol-anteckningar,
mina gamla räkningar, rubbet.
Nada!
Jag gick igenom pappersinsamlingen, gick ut i garaget och
tömde upp och ner på tre svarta sopsäckar,
och med gråten i halsen...en tår i ögat...darrande underläpp...
och en kraftig känsla av att vara en riktig looser......
...kröp jag bort till databordet
och rafsade uppgivet runt lite bland kopieringspappret...
..och där låg det!
Det härligt gulrandiga pappret!
=D

23:35 dök deklarationspappret upp och 23:38 hade jag sms:at min deklaration!
:-Q

Varje år är det samma sak, i sista minuten får jag till det.
Men jag har aldrig varit så här nära gråten för ett gulrandigt pappers skull.


Jag ska gå på 12-stegsmöte nästa vecka också,
har jag bestämt mig för....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback