Karate ger många steg.

Det har varit en bra helg.
Första gången på massor med veckor som jag känner mig stark och pigg.
=D

Jag var ner i dojon i fredags för att se om kroppen kom ihåg hur man utför karate.
Och så ville jag kolla statusen på kroppen, lungor, och orken i största allmänhet.

Jag har haft väldigt dålig kommunikation med kroppen efter influensan och den koma-liknande tillvaro jag varit i de senaste veckorna. Så jag ville starta upp samarbetet igen, med kroppen och det gick riktigt bra!

I går tog jag till och med på mig karatedräkten och tog med filmkameran till dojon för att dokumentera.
Faktiskt kändes det riktigt bra när jag sen slängde in filmen i datorn för att se utifrån, liksom..

På jobbet förresten, så är vi en hel hög människor som är med i en stegtävling, och jag har faktiskt gått en massa tusen steg varje dag. Har på rena tjörrda (norrländska för tjurighet, typ) avhållt mig från att använda bil. Det sparar ju även miljön. (Och även ett Tack Vilma Hund för att du hjälper mig få till de där stegen.)

Man kan iaf logga in på StegSidan och knappa in inte bara antal steg som räknaren visar utan även antal minuter man utfört t.ex. karate och då räknas det om till steg!
En himla massa steg blir det!

Middagen igår bjöd min särbo på  - Tortillas i ugn med en massa gott till.
Efter det träningspasset, den tallriken och en kaffe efteråt så blev det dock inte så många steg resten av kvällen.
*rap*
Är fortfarande mätt. Kanske i och för sig beror på att jag micrade en likadan portion till lunch.


Här kommer en bild på denna fröjd för ögat, karatefilmen besparar jag er till en annan gång.



Jag är tillbaka, hoppet har återvänt, upp på hästen igen, here I come, back in bisnis, Jiiii-haaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback