Ibland blir det inte som man tänkt sig..

Helgen försvann som en avlöning.

Lördagen gick mest i arbetets tecken, medan söndagen gick mer åt nöjen och utbildning&personlig utveckling tillsammans med härliga människor.

Så kom måndagen.
Jag har tagit ledigt måndag och tisdag.
Jag gillar att vara ledig.
Jag blir mer och mer störd över att andra ska bestämma när jag ska kliva upp på morgonen, eller när jag ska äta min lunch, och när jag får logga ur på kvällen och gå hem till mitt liv.

Så jag hade hur som helst tänkt njuta av dessa lediga dagar och bara äga mig själv och min Tid.
Vaknade vid 7 och kände mig som redo att kliva upp!
Va?!
Jag som ääälskar att sova!
Jag gick iaf upp, tog på mig mysbrallan och stegräknaren och gick ut med jycken.
Fikade, och tänkte Ta Tag i Denna Ljuvliga Lediga Dag!
.....men det ville sig inte riktigt....
Efter att ha kört en tvättmaskin, och kokat mig en kaffe,
så blev jag så där fasligt trött, som att någon bara öppnat kranen på max och all energi var som borta på ett ögonblick!

Jaha.
Vad ska jag göra nu då?
Blev det inte mer än så här?
Var är Min Dag?
Hallå?!

Började harva lite bland papper, sökte nåt brev jag skulle haft tag i, jiddrade med räkningarna för att planera lite framåt, men det gick inte.
Efter att ha rivit fram alla projekt på stora bordet i vardagsrummet så såg det så stökigt ut, så jag la mig på soffan och kände mig skit-låg.

Ett bra sätt att fly från problem, det är att sova.
Så jag somnade.

En halvtimme senare, vaknade jag igen, tänkte till en stund - ska jag ta på mig offerkoftan och ligga här och tycka att Världen är emot mig, eller ska jag tag i mitt ansvar?
Jag ringde efter "a little help from my friend",
så fick vi ordning på grejerna och en struktur infann sig.

Energin kom tillbaka.
Den hade nog bara för-irrat sig lite.

På föreläsningen igår förresten, så sa kvinnan faktiskt så, i ett sammanhang:
"Man vet ofta vad man ska göra, och hur man ska göra,
 och ändå gör man det inte!

Jo!  Hon sa så här också:
"Man kanske väntar på att känslan ska infinna sig, innan man gör "det".
Men faktiskt är det så att när man gör det, då infinner sig känslan!!"
Sug på den!
=D

Nu ska jag köra en tvättmaskin till!
:-)



Kommentarer
Postat av: Ulf

Jo jag bloggade faktiskt idag. Men du såg inte det.

Jag mår bra, kom just från ett träningspass och är så där lagom mjuk och masserad i kroppen.

Planerar att komma upp i sommar till dina hemtrakter och besöka Urkult igen. Kanske får man se ditt glada ansikte då...

Kram Ulf

Postat av: Gunzan

Ulf, jag såg det sen, att du bloggat.

:D

Absolut, välkommen till Norr.

Kram

2009-03-24 @ 10:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback