Oskrivet blad & Orm-bad...

Idag är det sol!

Ska ner på stan och träffa en kompis över en kaffe.
Det är semester-lyx, det.

Solen är jag inte bortskämd med på min semester.
Iofs är det här bara min tredje dag, men ändå.

Jag fick lite gjort igår, på gränsen till för mycket faktistk så här i efterhand.
Har en teori om vad mitt stress-problem är....återkomer om det.

Grabbarna sommarjobbar, äldstens flickvän är kvar här sen helgen men åker hem idag. Jag får huset för mig själv.

Nu drar jag på mig mina flip-flop och glider ner och tar en kaffe och glass med Catrin.

Åter om några timmar....


Bild:
Framsidan med nya utemöblerna
som knappt provsuttits pga
"vattenskador" och solbrist.

Såh, tillbaka igen.
Nu är det kväll, det gick en massa timmar och jag är nöjd med min dag. :)

Jag var ner på stan och när jag satt med min kaffe och väntade på Catrin så träffade jag på en annan vän, så vi satt alla tre och njöt av kaffe och samtal.
Sååå härligt, ingen tid att passa utan bara sitta där och äga liksom. Mer sånt kommer det bli.

Hemma igen så tog jag tag i det stora projektet - Hur-skulle-Ernst-Inredare-ha-gjort?.....
Jag fick iaf terrariet på plats i hörnet, kändes rätt och sen i med lekakulorna som jag fick med på köpet. Jag såg att det inte skulle räcka med kulorna så jag for ner till handelsträdgården och köpte en jättesäck och en med täckbark som jag läst mig till att man kunde ha till ormar.

Sen var det skapande på hög nivå. Tog några timmar....
Införskaffade 2 möss till och två riktiga gröna växter och jag tror ormarna hade nåt på känn för de var liksom på hugget....!
Hahahahhahaha - ojoj - vad rolig jag var *torkar tårarna*

Resultatet blev i klass med Ernst, om jag får säga det själv:


Så kan man sitta i soffan och titta på ormarna om det inte är nåt bra på TV. ;)
Jag fick besök av ett par goa vänner som jag mutat med kaffe och ryttar-rutor
(närå, skoja bara) och fick assistens med ljuset och de elektriska bitarna.
Tack för att ni tittade in. Kul!

         
Bad-orm                             Här fick de mus innan.       Så här ser det ut i nya paradiset.

Nu ska jag avsluta dagen med katt-i-tratt på magen och en god bok. Ingen klocka på ringning. Jag har ju semeser!
=))))))

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Tack för trevligt fikasällskap och en trevlig pratstund även om det inte var du och jag som skulle fika...

Kram

Postat av: Sarah

Vilken fin ormgrop de fick!!

Nu kanske det blir lite ägg där igen?? :-)

2009-07-30 @ 12:38:59
URL: http://www.ylvinger.se
Postat av: Gunzan

>LillaNisse: Tack detsamma! Kram!



>Sarah: Det blir säkert ägg igen, de har inte varit så kinkiga innan heller ;)

2009-08-03 @ 22:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback