Första semesterdagen....

Den spenderade jag på veterinär-stationen med katten.

Jag hittade honom i garaget i förra veckan, och undrade vad han gjorde där, och när jag skulle klappa på honom så fräste han åt mig. Ojoj!
Förstod att nåt var galet, han fick vara ifred och jag hade honom under uppsyn.
På tordagsnatten kom han och väckte mig och han strök sig mot handen och jag min tomte blev ju superglad och släppte ut honom (!!) när han signalerade mot dörren.
Jag ringde veterinärstationen där på fredagsmorgonen och bokade en tid.
For hem på rasten men hittade inte honom. Letade runt ett tag. For tillbaka till jobbet och avbokade tiden.

Han kom tilbaka i lördags, och han åt som vanligt, vi umgicks och jag gick en promix med honom, och då såg jag!
Satan i gatan va läbbigt!
Ett jädra hål rätt bredvid... anus... faktiskt! Tuuuur att idioten som skjutit med luftpistolen (om det nu var så) inte var mer pricksäker för då hade det nog varit ajöss.


Han har legat i min säng inatt och imorse ringde jag och fick komma in nästan direkt.
Veterinären sövde ner hela katten, rakade och rengjorde och grejade och in med antibiotika i hålet som var bra långt och djupt.

  

Hon trodde det var så, att ett skott som nån bräjn-dädd (mina ord) skjutit I-or med. Hon tog också bort en fästing-satan som satt vid örat och sen for jag hem med ett recept, en tratt och lea-lös katt.

Han ligger ännu i badrummet med tungan ute.

1000 bagis kostade min första semester-aktivitet. Det gäller att ligga lite lågt framledes här på min ledighet, annars kommer jag bli ruinerad.
Det kanske är en signal från Unversum att jag ska ta det lilla lugna....och det är ju gratis!


.....(undrar om jag måste köpa en större katt-box.....)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Männ... stackars lille I-or...

Vilka jäkla idioter det finns! De borde få igen med samma mynt.

Hoppas han mår bättre nu!

Kram!

Postat av: MariaM

Hoppas lille Ior mår bättre nu och att den som skadat honom åker straight to hell! $@!£@!!!!! som kapten Haddock skulle ha uttryckt sig.

2009-07-28 @ 17:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback