Emo...

....tions. Känslor.
Jag tänkte jag skulle skapa en ny "kategori" och kalla den för Dagens Känsla.
Men jag struntar i det, för man ska inte krångla till det,
utan så här tänkte jag idag - just nu är jag inne i en sväng där jag känner mycket
.
Min erfarenhet säger mig att jag brukar komma in i de här svängarna efter att jag haft mycket omkring mig som jag försökt hantera, bolla med och stå ut med eller fixa och trixa med. Jag har då en tendens...tror jag... att inte känna efter för mycket just då, utan se till att det blir verkstad (och inget snack) för att klara ut det som möter mig i rask takt.
 
I lugna perioder är jag ju mig själv mer, för då hinner jag reflektera över saker och ting. Landa och liksom ta in.
Men när det varit mycket omständigheter att trixa med, så blir allt lite akut med snabba beslut och ageranden och sen....
när deeet har klingat av, kommer den emotionell baksmällan. Som jag får ta hand om.

Igår var jag riktigt låg. Ensam och liten, med en känsla av att ha landat på en planet där jag inte förstår beteendena jag ser hos en del människor i min närhet. En utanförkänsla.
Men det är jag som får ta hand om det och försöka balansera upp det. Eller vara kvar i känslan.
Så jag bad till min Högre Kraft medan en och annan tår rann nerför kinderna. Jag bad om kraft och vägledning.
Det brukar hjälpa, jag har gjort det många gånger och är tacksam över den "kanalen".
Det är bara att "koppla upp" sig, och logga in så får jag hjälp och styrka.
Men oftast i dagens ruljans så glömmer jag mitt log-in till den "kanalen". Och ofta missar jag till och med att jag har tecknat ett abonnemang hos den leverantören (the Higher Power).

Men igår "kopplade jag upp mig" och fick hjälp, så idag är jag starkare, och har mer eller mindre känt mig as-förbannad idag!
DET är en friskare känsla, mer som efter ett rejält åsk-oväder med tillhörande skyfall - det blir liksom rent och klart efteråt och lättare att andas.



Så jag tänkte egentligen skriva om min arg-känsla nu, men inser att klockan är för mycket och jag ska upp imorgon kl 05:00 för att gå till jobbet som börjar 06:00. (Grabben ska till min bil till besiktningen 8:20, därför är jag utan bil.)

Känsla/emotion = rörelse. Känslor rör sig. Så egentligen är det som det ska - känslor rör sig, de är aldrig statiska.
Varför glömmer somliga det? Eller är det bara den svenska stelheten?

MEN - jag har helt bladdrat bort orsaken till rubriken, för det var nämligen så att jag läste min kära väns rätt så nystartade blogg och hon skriver så bra! Så bra!

Jag kom i kontakt med mina känslor kan man säga, när jag läste hennes blogg:
Läs min vän
Sonias inlägg och känn efter själv!





Kommentarer
Postat av: Sonia-Mammamosen

Snälla söta rara gulliga...Jag tackar så mycket och jag rodnar ända ner till lilltån!

Vet du...Jag tror alla känslor är bra. Både sorg, nedstämdhet, lycka och eufori. Det är ju själva livet i ett enda stort hopkok! Utan alla de där känslorna skulle vi nog vara ganska blanka. Även den lyckligaste är nog deprimerad emmelanåt. För jag tror nämligen inte man kan uppleva riktig lyckokänsla om man inte varit riktigt nedstämd.

Det viktiga är bara att hitta kraften att förstå att livet går upp och ner.Att det vänder när det är som mörkast och allt det du vet! Och...Att våga berätta om det.Prata... Vi finns här du vet...Vi som också köpt biljetter i livets berg-o-dalbana.

Massamassamassa kramar!

Postat av: Catrin

2009-07-07 @ 20:29:08
URL: http://catrinnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback