Det är jobbigt att flytta...

Mina ormar rymmer ju titt som tätt och senast var en borta en vecka och den andra hittade jag inte förrän efter en hel månad!
Det var när det var som varmast här efter midsommar....eller när det nu var.... och dörrarna stod öppna för jämnan - jag trodde att ormen kanske till och med smitit ut!

Jag hade nästan gett upp hoppet om att få återse den lille Röde.
 Men en dag när jag satt och bloggade så här, så hörde jag hur det raspade lite bakom dörren, och minsann - där var den!!!

Han var rätt torr och insjunken, huden veckade sig när han böjde sig.
När jag la ner honom i terrariet så hängde han vid vatten-hålet och drack länge....säkert 10 minuter!

Hans sambo, lilla Bruna, försökte få kontakt med honom men han var bara intresserad av vattnet.
Därefter fick han en mus och sen slocknade han. (...skulle kunna gjort ett skämt här men väljer att avstå...)

Hur som helst, när jag köpte de där mössen så fanns en annons om ett terrarium till salu och jag tog tfn.numret.
Jag ringde, det var kvar och jag köpte det. Det var ett smit-säkert stort orm-bo för mitt kära radar-par.

ÅÅåhhh, vad fint det skulle bli och stort och rymligt för dem! Jag har tänkt så länge att jag vill ha ett större boende åt dem. De har ju faktiskt växt på sig lite de senaste åren.

Nu har terrariet stått i mitt vardagsrum sen i fredags - i fyra dagar - och inget mer har hänt.
Det är nämligen så stort att jag inte vet var jag ska ha det!
:O

Jag har tyvärr inte den egenskapen att jag kan tänka mig hur det skulle bli här eller där, utan jag måste prova mig fram.
Och tungt är det att dra runt med. Nu har jag skapat ett smärre kaos i vardagsrummet. Det passade inte så bra dit jag drog det...  måste testa det andra hörnet bredvid soffan istället... men ojoj-ajaj.... inte nu, det är sent och det blir bara värre och värre med möbler överallt och jag vill bara grina!

Jag får sova på saken, jag har ju faktiskt semester och kan hålla på både dagar och nätter om jag vill.
Det ska nog bli bra. Hoppas jag. På fyra veckor borde jag ju få till det.....
 =.I

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ojoj, jag förstår att du behöver "Ernsts" fixarhjälp... ;-)



Kan inte låta bli att flina åt det du skrev:

"Därefter fick han en mus och sen slocknade han.."

Han verkar alltså vara en helt normal man...... asg

Postat av: LillaNisse

Det är väl lätt att slockna efter lite mus....

du ser jag vågade i alla fall...

kram

2009-07-27 @ 23:10:16
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Gunzan

Nettan och LillaNisse: Det var öppet mål där tror jag s

2009-07-28 @ 14:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback