Vår-k(r)atta...och sol-s(t)ol....

Helt underbart med söndag
utan planer
och det är nästan som sommar ute!

Efter Vilmas morgonbad...

så åt jag frukost ute på baksidan.

En riktig söndagsfrulle kan man säga
 och jädrar i min låda vad det smakar underbart att sitta ute i det fria och vräka sig!

När jag njutit klart av hela kalaset så tog jag tag i krattningen!
Jag hade haft det som en liten latent plan ändå,
och kombinerat med lite automat-solning så gick det som hejsan.

Efter att ha fått ihop ett större antal högar löv,
och klippt bort en massa spröt från rabatter och så,
så belönade jag mig med en kaffe ute i solstolen!
Va?!

Där somnade jag nästan till!
Det är SÅ skönt, alltså jag ääälskar verkligen att
ligga där i värmen och bara vara.....zzzz...

Ops!
Jag drog en påtår och skojade till det med en glass till,
vilket Vilma inte tyckte var jättekul, att se matte slaska i sig den själv.

Efter att hon försökt hypnotisera mig
utan resultat, så la hon sig ner som en martyr
och tyckte synd om sig själv.

Jaja, vad skulle jag göra?!
Hon fick ta sista biten.
Ja va hundan,
hon ska väl få känna lite på sommaren, hon med!


Såh!
(Det går att klicka på bilderna för att förstora.)

Nu ska jag åka iväg och köpa en present till syrrans grabb som fyller 19 på måndag!

Jag är nöjd med min dag redan,
och då är klockan bara strax efter 14!
Resten blir bonus.

Ha det gott där ute i sommaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback