Mycket vill ha mer...

....iallafall så verkar det så ibland.
Mer skit, liksom.

Klockan är 19:00 nu.
Jobbade till 18 igen och jag var faktiskt den enda som var kvar på nedre våningen där jag sitter.
Gud, så skönt!
När jag pratat med sista kunden, som naturligtvis precis som igår, ringde in 3 minuter innan stängning och hade en del kluriga frågor, så var klockan 18:20.
Jag la på luren, skrev ett avslut och sen satt jag där och drog efter andan följt av en lång suck.

Jag satt kvar som en idiot och spelade en stund på
Bubbles som finns på internet.
Halv sju klev jag ut och körde hemåt.

Tog några djupa innan jag klev in i huset.
Båda sönerna och en kompis till den yngre satt i köket och gick igenom posten.
Hunden gnällde välkomnande och jag letade mig fram i diskbaljan efter en ren kastrull, efter att ha stämt av läget med grabbarna.

Det får bli korv Stroganoff och ris.

När man håller på att få en hjärtinfarkt så ser man till att man ställer till mer-jobb i det mesta man tar sig för.
Ett felgrepp med sleven så är halva Stroganoffen utfläkt över spisen!
Nån som känner igen det?

 Varför blir det så här?

Men det är ju bra, för den där timmen jag inte kunde hitta igår, lär jag kunna lägga på att sanera spisen ikväll.



Nu ska vi käka,
ska ropa på grabbarna,
sen har jag sisådär 2,5 timme kvar av den här dagen att roa med mig hur jag vill.
Om man nu tycker att städa spisen är kul.... (Notera slasket som hängt ner på "vreden").


* * *

Senare:
Planen var sängdax vid 22:00 för att hålla min tids-budget, men det drog över en timme.
(Igår försvann det ju också en!)
Nu är hon 23. Attans också, blir bra 7 timmars sömn.

Efter maten sanerade jag iallafall köket, diskade två (bänk-)diskmaskiner,
språkade med ungdomarna som ropade efter mig, (viktigaste jag har, ungodmarna!)
spisen blev som ny.


22:00 gick jag ut med jycken och mötte upp särbon och vi gick ett varv, övade några kator medan jycken gjorde sitt.
Nu är det tandborsten och gonatt!

Jag har sölat iväg 2 timmar nu som bara försvann på två dagar nu.
På en vecka kommer jag att förlora 7 timmar.
På en månad så blir det nästan ett dygn som förvinner för mig!

Zzzz....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback