15 timmar...

....har jag avverkat idag på följande sätt:

Klockan väckte mig för ovanlighetens skull så sent som 8:00
Gick ut med Vilma-hunden
Käkade frukost
Proceduren i badrummet och på med ansiktet
Väckte minstingen, 19-åringen, som skulle till skolan
Packade med lite tjafs till jobbet, typ matlåda, några räkningar jag skulle betala och lite sånt
Tog bilen till jobbet (som det tar 15 minuter annars att gå. Va? Är jag med i en Stegtävling?)

9:30 loggade jag in på jobbet.
Var fast där till 18:30 pga att ett akutärende som ringde strax innan jag slutade 18:00.

Brassade hem och kollade hur hungriga mina ungar var,  den äldre, 20-åringen sa att de skulle fixa nåt
Bra, jag tog på mig karatedräkten och irrade runt och letade efter handduken och plånboken
Hunden blängde på mig så jag gick en 5-minuters med henne
Ringde särbon och sa att jag var på väg
Hämtade upp honom och var framme i dojon 19:15

Pust.

19:30 körde passet igång - bra fokus och jag kom ifatt min själ
20:45 avslutades passet och duschen hägrade
21:00 var jag in på affären och köpte kattmat och mjölk
22:00 åt minstingen och jag seeen middag (de hade inte fixat nåt som den store sa de skulle)
22:15 drog jag kvällsrundan med hunden
Syrran ringde under promenaden
Hon är duktig att prata, snäppet värre än mig.
Väl inne igen så pratade vi fortfarande och jag kände Tröttheten slog till mig och jag avbröt samtalet
Nu har jag borstat tänderna och är på väg till den Välgörande Sömnen.

Hur använde jag dessa 15 timmar som jag varit uppe?
Jo,
9 timmar tillbringade jag på jobbet
2,5 timmar träning med dusch och resa
Hundpromenader 1 timme
Resterande 2,5 timmar har gått till övrigt som matlagning, forslande av mig själv från jobb, hem, handling och toabesök

15 av dygnets 24 timmar ses ovan, 9 timmar till sömn eller?
Näe, men 8!
Vad tusan - jag har tappat en timme!!
....undrar vad jag gjort med den?

Nåväl, kanske hittar den imorgon.

Gonatt!

En ny spännande dag väntar.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Är det det som kallas att ha häcken full??

Om din syrra är duktig på att prata jämfört med dig så undrar jag hur hon är....

kram

Postat av: Gunzan

> LillaNisse: Japp, häcken full kan man säga!

Syrran och jag tillsammans... det blir tok-surr.

=)

Kram

2009-04-01 @ 22:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback