Som ett kassaskåp på huvudet...

...det var väl ungefär den känslan jag hade under den Shirodara-behandling jag fick i fredags.
Tungt, men lugnt.
I en halvtimme varade behandlingen som alltså är indisk läkekonst - ayurveda, och här var det varm sesamfröolja som gjorde underverk med mig, direkt!

Nu har det gått 6 dagar och jag har fortfarande effekter kvar av behandlingen.
Jag går långsammare, pratar långsammare, känner mig "tydlig" inuti liksom.
Hjärtklappningen har lugnat sig, och hela jag går på sparlåga.
För att utrensningen ska få ha sin effekt och så.

Jag är inte hungrig på eftermiddagen och magen har börjat få fungera som den är ämnad för, typ...
Jag lägger mig vid 21:30.
Idag blev det inte så.
Det hade sina orsaker.
Kaffe känns helt plötligt inte så intressant längre... jag har fått till mig lite andra alternativ och det är för himla intressant!

Ibland kommer saker i ens väg utan att man fattar hur.
Det här är en sån grej.

Jag hoppas det håller i sig.
Fick liksom en vrål-start, injection, superkick, avstamp, skjuts i rätt riktning, sen är det upp till mig.
Jag mår bra nu och det är mitt ansvar att fortsätta se till att jag mår bra.

Super-enkelt nu när jag fått lite "facit".

Ibland är det enkla, det svåra....



Kommentarer
Postat av: Anonym

Att må bra och inte oroa sig för att det skall gå över är svårt.
Det är som följande skröna.
En man sitter vid en sjö och har upplevt en underbar dag som avslutas med en solnedgång som är så vacker så att ögonen tåras. Då säger han: "Så här bra skulle man ha det!"

2008-05-31 @ 11:05:09
Postat av: Anonym

Tack för ditt inlägg.
Ja, den var klockren!
:)

2008-06-01 @ 22:57:33
Postat av: Tessa

Hur och var gör man en sådan behandling?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback