Vardags-fri....

 
 
Idag sov jag länge. Klockan var 9:45 när jag klev upp.
Jag hade stämt lunch-träff med en väninna på Lilla Caféet. Det blev en kombinerad frukost/lunch och ett gott samtal. Det är så bra för när vi träffas och går igenom det som gås igenom, så är det som det blir lättare efteråt. Vi ställer saker tillrätta, vi reder ut det som kändes jobbigt eller besvärligt innan och världsproblemen hittar sina lösningar ;-) Tack kära väninna!
 
Jag satt kvar en stund sen, och kände på ledigheten, en helt vanlig torsdag. 
 
Jag köpte kattmaten längst bort på gågatan, slank in på ICA på vägen hem, och köpte mjölk och schampo som var slut. Sen vidare men stoppade vid Gallerian, gled lite lyxigt upp på Myre-kaféet och tog en stilla sittning där:
 
Njutbart, jag var ensam på fiket, och tog möjligen sista kulglassen detta år?

Sen knåpade jag ihop programmet för kvällens karatepass jag skulle ha för ungdom/vuxengruppen, för första gången. Lite pirrigt kändes det eftersom att jag bara haft barnträningarna i flera år, men nu var det alltså dags för vuxna människor att låta sig ledas av mig.
 
Det gick bra, kändes kul och jag har lite ont i halsen vilket tyder på att jag kört rätt många kommandon ;-) Och de svettades, det gillas!
 
Det är njutbart - att vara ledig - en helt vanlig vardag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback