Vilken gullig stad jag bor i!



Jag satt på Westerlunds Café häromdagen med en god vän och avnjöt tacobuffén
och en solig dag lyste in genom fönstret.

Jag tittade ut över stan och det var med andra ögon jag såg den. Ibland roar jag mig med det, när jag går på stan eller oavsett var jag är, så zoomar jag om, och försöker se med Nya Ögon, som att det är första gången jag ser det, kalla mig udda eller galen, men det är faktiskt värt att prova!

När man slutar leka då är man gammal ;-)

Nåväl, det såg ut som det var fullt med hus, tätt inpå varann med smala gränder som snirklar sig genom stan.
Så är det inte men det ser ut som det här....

Eller hur? Det skulle kunna vara nån annanstans.... :)

Min äldste son Viktor sa för en massa år sen, att Sollefteå är den bästa platsen att bo på, för på sommaren är det Risön med bad och allt, och på vintern är det Hallstabacken för skidor, snowblades och så.

Det satte sig, det han sa, och jag håller helt och hållet med honom - Sollefteå har allt!
(Utom storstadspuls, men det finns ett stenkast härifrån (Sundsvall: 10 mil)




Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Javisst har vi en gullig stad. Vilken väg åker du till Sundsvall om du bara har 10 mil? Jag har 14 mil :-)

Postat av: Anonym

> Katarina: Hahahah, jag har för mig det var 12 mil men avrundade neråt, typ ett stenkast ;-)

2012-03-22 @ 00:49:30
Postat av: Katarina-Cinnamon

Hehe, jag brukar runda av uppåt till 15 mil, fast det är runt 14 på riktigt :-)

2012-03-22 @ 09:20:00
Postat av: Ewa

Sollefteå är en jättefin stad! men vadå Sundsvall

storstad?! Näe det håller jag inte med om..

Finns bara en storstad! Jag flyttar aldrig härifrån :)



2012-03-23 @ 17:31:57
Postat av: Gunsan

> Ewa: Visst e Sth en fin stad. Och stor! Men Sollefteå e.....Min Stad. Fast du får gärna komma hit och hälsa på :-)

Men först båtresan!

2012-03-25 @ 10:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback