Lite tomt och lätt...



Jag inser att jag inte gör så mycket nuförtiden.
Det känns bra.
Jag reflekterade lite igår över det, och kände att jag HAR ju fyllt mina dagar innan,
till bredden, med vardagens bestyr.

Allt det som ingår i Livet för de flesta med jobb, hem, barn, matplanering, ekonomi,
föräldramöten, och vänner och träning och ja..vad det nu månde ha varit.

Nu är det bara jag
och ansvaret för mig, mitt jobb och vad jag gör med övrig tid.

Enkelt.
Lätt.
Tomt.
Fritt.

Jag har växlat ner och tar mig tiden att bara vara i den ibland.
Det är inte alls så dumt!

Igår var jag till gymmet och gick på trampmaskinen i 25 minuter.
Idag ska jag bara träna karaten kl 19.
Tiden emellan här - är Fri Tid.

Vilken stor grej - JAG väljer själv vad jag vill göra (eller inte göra).

Såg igår på en repris av "Så mycket bättre" och Christer Sandelin säger att det han gör och har gjort, gör han med full energi, han ger allt liksom. Men det tömmer honom. Jag kunde känna igen mig där.
Han sa att han behöver vara för sig själv sedan för att fylla på med energi, som ett batteri.

Jag gör på samma sätt. Därför kändes det också som en bekräftelse att det är OK att göra så, vara själv och ladda batterierna, som jag gör nu. Efter allt som varit.

Som en stor in-andning...


Lite som Naturen gör:
vågar vila......och litar på att Kraften kommer tillbaka när det är dags...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback