1 mars...


Tänk att det redan är mars! Tiden går och jag undrar vad jag gör med den.....Jag vet faktiskt inte, men det känns som att jag åker med den bara. Going with the flow. Jag tar dagarna som de kommer, men dock med en liten avsikt att den ska vara för mig, i medvetenhet, inte för att ge bort mig till andra eller annat som jag själv inte vill vara delaktig i.
Oj.....vilken klatschig meningsformtion, hehe.
Men det är sant.

Idag är jag ledig efter ett antal nattpass och imorgon ska jag upp och jobba kl 6. Vad gör jag då med den här dagen? Det enda jag vet är att jag tog mig en redig sovmorgon och att jag har karateträning ikväll. Däremellan är jag fri och utan planer. Jätteskönt. Är det okej eller? Är det att slösa bort dagen?
Den rinner iväg bara, minut för minut, timme för timme och vips sitter jag på jobbet igen. Eller?

Jag har mina funderingar om Tiden. Hur hanterar man den?
 Förr har jag stressat mig igenom livet, för att hinna med allt.

Nu har jag insikt i att jag är stressöverkänslig och har slutat stressa. Jag har nämligen ingenting att "göra". Inga "måsten". Det jag gör, gör jag lugnare. För jag har inget direkt som jagar mig.
Mitt huvud möjligen och mitt jobb. Men jag arbetar på det, båda delarna.
Jag har fantastisk hjälp av hon som jag går och pratar hos. Underbara människa, vore hon ogift och jag flata så skulle jag fria till henne direkt!

Så här ser ofta mina lediga dagar ut:
Sovmorgon och långsam frukost.
Reka igång sig och sen en sväng på stan.
Kaffe på ett fik oftast i eget sällskap.
Hem och fixa mat, diska och gosa runt lite med katterna.
Softa i soffan alternerat med nåt spontanfix som städning i garderober eller styra upp med blommor, tavlor e.d.
Thats it.

Idag är det 1 mars och det är plusgrader ute. Asfalten börjar synas här och var. Fåglarna kvittrar. Jag ska ta en liten sväng på stan och känna att jag är ledig, njuta av umgänget med mig själv i lugn och ro. Det är okej.

Snart kommer att kvartal ha gått och man fattade inte vad som hände. Så det gäller att välja det man vill göra med sin tid. Men när man inte har några önskemål, förutom lite fönstershopping, en kaffe på Lilla Kafféet och glo på folk en stund, ja då blir det inte mer.

Tror jag ska börja skriva en Drömlista på saker jag vill göra mer....
:-)




En tidning, kaffe och folk-tittning är också okej väl...



Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Vilken härlig dag du gett dig själv, det gjorde du helt rätt i.

Postat av: Gunsan

> Katarina: Ja faktiskt! :-)

2012-03-02 @ 07:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback