Nycklarna!



Alltså hör här:

Lägenheten är så fin och ren och strukturerad, jag gjorde klart tvättstugan i förmiddags och jag har till och med fått igång gammdatorn med lite hjälp att tagit bort onödiga program, och nu går den som hejsan.

Jag drog ett snabbt karatepass vid lunch och sen gick jag bort till min kvinna på Niphälsan och stämde av läget, hon är verkligen bäst. Jag får en massa "nycklar" och Aha-upplevelser av henne, och var glad när jag gick därifrån.

Tanken slog mig att jag skulle gå till fastighetsägaren och erkänna att jag 
tappat nyckeln, och även kontakta kommunen i samma ärende fast för träningslokalen, men jag tog en kaffe och ett korsord och satte mig ute på baksidan, i den softa solen och fångade min lediga dag.

Då ringer Kicki från jobbet och frågar om jag saknar nåt.
Ja.....eh, nycklarna, hur så?
*pling*
NYCKLARNA!! HAR DU HITTAT MINA NYCKLAR???!!! skriker jag i luren.

15 sekunder senare var jag inne på jobbet och mina nycklar var återfunna! De hade visst legat bakom en gardin en bit ifrån min arbetsplats. Sen den 18 juli! Jag blev så glad, så glad så ord saknas!!



Tillbaka till korsordet och kaffet så slår det mig hur Försynen jobbar, Högre Kraften:
Först när jag gjort det jag skulle hemma, städat ur, sorterat bort, strukturerat och skapat kontroll och översikt hemma - då får jag nycklarna!
Har jag fattat NU då, liksom.

Det lustiga var, att igår hade "sett" dem för mitt inre, tydligt, som att de kopierat in sig på näthinnan. Den röda glasögon-rengöringsmojjängen och den röda och svarat nyckeln till lägenheten och dojon. Som att de fanns nära nånstans för att bli hittade..... och de gjorde de ju!

* * *

Så vad vill Högre Kraften att jag ska lära mig av det här?
*fniss*
Jo, jag vet, jag vet.......ordning och reda.
Ta det lugnt. Var närvarande och ha koll på vad du gör!
En sak i taget, och så vidare.


:)





Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Jippie, vilken lycka att nycklarna återvänt till dig :-)

Postat av: catrin

Det är inte klokt!=-O.helt underbart!

2012-08-16 @ 12:04:46
Postat av: Ewa

:D För några år sen hittade vi din plånbok "bakom

en gardin"...prova att leta där direkt nästa gång du

"slarvar" bort något.. :D

2012-08-16 @ 16:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback