Mamma-besök...


Imorgon kommer min mamma och hälsar på några dagar.
Hon kommer med bussen från Stockholm imorgon kväll sen får vi några dagar som vi kan göra stan på. Det lär ju gå fort.... ;-)  Jag menar stan är inte jättstor. Allvarligt, det ska bli kul att ha henne här i mitt liv en stund, tror hon kommer må bra av norrlandsluften ;-)

Det är inte så ofta jag får besök från min familj, det är oftast jag som åker ner nån gång per år, så det ska bli riktigt roligt. Hon har ju bott här för några år sen så vi får se om något förändrat sig sen sist.

Ibland tänker jag på det, att det är bara jag som bor här upp i norr, och övriga familjen nere i stor-stan. Nån gång då och då, har jag känt att jag varit "ensam", alltså inte ensam ....utan mer att jag inte är så bekant med att ha sin familj i närheten, och spontant kunna hälsa på och ta en kaffe när nån fyller år eller bara träffa sin mamma, pappa, syrrorna och deras barn..närs om helst lksom. Jag undrar ibland hur det skulle vara...

Men jag har bott här i snart 20 år!
Jag har mitt liv här. Mina barn, mina vänner, intressen, jobbet och vardagen.

Det är som det är och jag skulle inte kunna tänka mig något annat!

Ska bli kul att träffa mamsen imorgon.


Mamsen, en solig dag i somras.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback