Utvärdering: Lite-kolisar-och-Mycket-fett


Jag har hoppat över bröd, ris, potatis, pasta och allt vad fikabröd heter.
Tror det kan vara ett par veckor nu som jag ätit bara kött, fisk, ägg, smör, grädde, ostar, grönsaker m.m.

Det lustiga, eller underliga....är att jag inte har något godissug. Inte sugen på nåt fikabröd och gegg. Jättekonstigt för det är ju så gott. Det vet jag ju.

Fördelar:

Lugn mage
Aldrig hungrig
Aldrig däst
Tajtare kropp
Renare mat
(utan massa glutamat, E165 osv)
Lättare inköp
Enklare matlagning
Sötsuget är borta!

Nackdelar:
.........
Tendens till huvudvärk nån gång
.........


Ja det är så det ser ut. Jag ser ingen anledning till varför det här skulle kallas för en bantningsmetod eller nån späkningsvariant som håller i sig ett tag och sen är man tillbaka till Det Gamla Vanliga.

Jag ser det som Ett Självklart Sätt Att Äta.

Vi får se hur det går när jag lägger till träningen, men jag vet inte vad som är orsak till vad egentligen, med tanke på att jag faktiskt skulle kunna vara sjukskriven för utmattningssymptom. Men då jag går skift så får jag mycket återhämtning ändå med lediga vardagar utan massa folk och informationsöverflöd, så det är perfekt läge.


Jag trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga:
"Jag saknar inte sånt hör för fem öre. Vill inte ha!"





En månadsutvärdering kommer i mitten på november. Julen kan ju bli intressant......
Nu ska jag snärta iväg till solariet för att pigga på mig lite, sen ett inköp av Konsums Brie-ost innan det är dags att ge sig iväg till jobbet.


Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Catrin

Låter härligt att vara fri i från godissuget =)

2011-11-04 @ 08:48:52
Postat av: Gunsan

> Catrin: Ja det är märkligt...... känns lite som det här med rökningen som jag slutade med för 15 år sen.... jag behövde det där, men nu känner jag mig fri som slipper!! :D

2011-11-04 @ 15:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback