Lura sig själv?


Så har den här dagen snart passerat och jag lyckades hitta på annat för att undvika "Högarna". Från Gula Kassen.
Jag hittade andra högar som helt plötsligt kändes väldigt viktiga att sortera - nämligen mina recept i köksskåpet.

Jag fattar ju att jag försökar smita undan Min Uppgift som legat i träda en massa år, men faktiskt så har kökssåpet varit ett störningsmoment, och jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv.
Även om det var ett försök till vilseledande manöver.

Nu har jag slängt en proppful ICA-kasse med recept, handskrivna, utskrivna från nätet och käcka häften med grilltips och annat från butikerna. Nu har jag en pärm med LCHF-recept - mat som bak, och längst bak vanliga väl valda bak- och kakrecept, och ett stort gäng vanliga vettiga recept med LCHF-potential.

Vilket luftigt köksskåp jag fick och en härlig överblick i receptpärmen.


Lax, blomkålsmos, cremefraische med rödlök och kassler, grädde-och ädelostsås.

Imorgon är det en ny dag, och vad vet man,
rätt vad det är så sitter jag med den riktigt djupläsningen då istället.
Som ju var tanken. Med mina lediga dagar under den här skiftperioden.
Go girl, go!!
;-)






Kommentarer
Postat av: Ewa

Varför samlar man på sig en massa onödiga saker??

Jag har nyligen slängt 4!! kassar med recept..

Och jag som inte ens gillar att laga mat..



Men gamla dagböcker mm får vänta..



Ha det bra!!

2011-11-23 @ 19:03:09
Postat av: Gunsan

> Ewa: Ja, visst är det konstigt?! Jag tror man är delvis hamster....Hehe.

Dagböcker är inte att leka med....



Tack, ha det bra du med :)

2011-11-24 @ 12:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback