Medveten dåtid...



Jag har kastat bort den
gula Ikea-kassen.
Dess innehåll ligger i tre högar varav en har jag gått igenom. Jag har slängt bra mycket redan. Men det finns mycket bra att läsa. En del "nycklar" visade sig och jag förstår mer av mig själv.

Jag går ju och pratar hos en underbar människa ett par gånger i månaden, och varje gång så kommer jag hem med Nya Seenden på saker som jag trodde jag hade haft kläm på innan. Men hon visar andra vinklar. Ja, det är spännande och jag är så glad att jag har henne.

Det känns som att jag är i en Process där jag bl.a  behöver se vad jag ska "ta med mig från Det Gamla" och sen släppa resten, för att istället vända blicken framåt och "våga kliva ut genom Den Dörren". Det är som att jag har ett "släp" efter mig, som tuggummi eller flugpapper som klistrat sig fast på mig. Men jag kan liksom inte få bort det, och hon hjälper mig med det. :-)

Jag ska starta den här dagen med en riktig Mindfulness Inifrån och se vad som kommer. Jag har trott jag "kan" det här, men jag har Mindfulnessat utifrån och in...Det ska vara tvärtom.









Kommentarer
Postat av: Lena

Tummen upp. Det här går bra ska du se. Härligt att ha någon att prata med, det saknar jag här. Styrke kramar till dig.

Postat av: Gunsan

>Lena: Tack för kommentar, heja-rop och styrkekramar! Bollen är i rullning, går inte att hejda nu. Kram till dig!

2011-11-20 @ 14:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback