Tidig timma..



Sitter på jobbet och det är söndag, väldigt tidig morgon.
En vecka kvar har jag nu på skiftgången sen övergår det till vanliga dagpass.

Det sliter på mig när jag går dagtid på vanliga kundservice. Jag mår bättre med skiftgång på Felanmälan så här, med sovmorgnar och lediga vardagar. Då gör det inget att jag börjar 6:00 vissa dagar och jobbar nätter andra.

Radion står på lite svagt här i bakgrunden, min skift-partner Torbjörn sitter tyst och glor på sina bildskärmar, och jag har hällt upp en kopp kaffe och läser på aftonbladet.se. Fläktarna susar lite dövande och ute är det kolsvart. Det är stilla och skönt.

Världen sover....

Jag gillar det. Jag får ha mina tankar ifred. Ingen eller inget som tvingar mig till svar, beslut eller uppmärksamhet. Det är bara jag liksom. En oas av Tysthet...

Nu ska jag snart läsa klart tidningen, åtminstone rubrikerna, sen göra lite försiktig nytta i admin-ärendena i väntan på att någon stackars strömlös ringer mig. Eller Torbjörn.


Ha en bra och försiktig, skön Söndag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback