Min gula IKEA-kasse...


Jag har en IKEA-kasse som jag tagit ner från förrådet.

Den innehåller anteckningar från innan ungarna kom, och sen efter att de kom, dagböcker och senare även information och anteckningar, från utbildningar i personlig utveckling (läs: totalmangling) och självhjälp, med både hjärta och smärta.

 

Jag har känt under nåt år att det är dags att gå igenom den där IKEA-kassen som väger ton!

Ett tag tänkte jag kasta den bara rakt upp och ner, eftersom att jag inte rört den sen 1995 tror jag. Ojoj, det är 16 år sen. Men en röst inom mig säger att jag behöver sortera igenom den lite snabbt för det finns information där som jag behöver ha. SEN kan jag hiva resten. Liksom göra att avslut på det som varit och som inte finns längre, mer än som bleka minnen.

 

För ett år sen när den där gula jättekassen började påkalla min uppmärksamhet så tänkte jag att det passar bra att gå igenom den när jag har felanmälan. Då är jag ju ledig flera dagar på raken. Sen dess har jag haft 3-4 svängar Felanmälan. Men kassen är o-tittad.

Nu har jag felanmälan igen och är ledig i mitten på veckan, och DÅ ska jag börja gräva från botten och uppåt….

 

Efteråt kommer jag att känna mig både lätt och fri.

Så det så.


Kommentarer
Postat av: Malin

Bra Gunzan!!!

Som sagt det finns något i kassen som kanske blir en insikt en liten jaha upplevelse man vet aldrig :)

Postat av: Ewa

Jaa! Läs, gråt och släng!!

Man kan ju inte ändra på det som varit..

men man kan ändra sin inställning till det..

( försöker själv att ta mig igenom gamla dagböcker..

det tar tid o kraft..)

Lycka till!!

2011-01-16 @ 15:28:09
Postat av: Katarina/Cinnamon

Jaa kolla igenom,gör avslut och släng. Du ska veta att det blir en lättnad efteråt.

2011-01-16 @ 17:06:08
URL: http://www.ateljecinnamon.se
Postat av: Gunsan

> Malin: Ja Malin, sant. Nu är det dags! :)



> Ewa: Förstår att det kostar tid och kraft. Så du jobbar också med "din kasse". Tack syrran, lycka till du med, då kör vi! :)



> Katarina: Jag längtar tills avsluten är gjorda och lättnaden är på plats. :)

2011-01-16 @ 23:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback