De kallar mig dryg...



Jag har lagt in en ledig dag i veckan fram till maj månad. Det betyder alltså att jag jobbar 4 dagar och är ledig 3!!!
:D

Jag är så in i baljan lycklig för det och jag kan inte låta bli att påtala det för mina närmaste kollegor. Ganska ofta.
Varje gång jag tittar på almanackan på mitt arbetsbord och ser de gulmarkerade  lediga dagarna så blir jag lika glad och postivit överraskad. Och uttrycker det högt!
Varje gång.

Nu har mina kollegor nästan slutat prata med mig, *fniss* för de tycker jag är så dryg ;-)
Men det gör mig ingenting för nu går jag in på mina lättje-fulla arbetsveckor och får lite mer kvalitetstid till mig själv.

Inte för att jag ska göra nåt speciellt utan bara för att det är skönt!

Tänkte faktiskt på det nyss när jag bakade ut bullarna,
- köket ser ut som ett kaos, diskbänken överhopad och dammsugaren framplockad -
men det är som att jag nu kan TA MIG TID att baka och fixa, för jag vet att jag är ledig på måndag!
Det är lugnt liksom!

Annars räcker det inte så bra med bara två dagar, känns för fjuttigt att dra igång projekt och så...



Jag är gärna både glad och dryg ;-)

Kram på er kära kollegor, ni är härliga iallafall!



Kommentarer
Postat av: Catrin Sandström

Mums! Är det dem med vanilj i? dräggel.

Va duktigt att ta egen tid!!!!

2011-02-14 @ 07:20:20
Postat av: Gunsan

Catrin: Japp det är dom med vanilj ;-)

Jag gillar verklingen egen Tid. myser

2011-02-15 @ 08:43:47
Postat av: Malin

Vi tycker inte att du är dryg på riktigt, men det förstår du nog :) Du är så värd dina lediga dagar, även om jag får sitta själv på jobbet och inte har någon att vara dryg med :)

Kram underbara kollega

Postat av: Gunsan

Malin: Puss o kram påre. Kommer snart tillbaka och drygar mig igen ;-)

2011-02-18 @ 02:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback