23-åring!


Min förstfödde, Viktor, fyllde 23 år i förrgår!

Han kom förbi med sin tjej och vi smaskade tårta och han fick några presenter.
Det var stillsamt och trevligt, att sitta ner och prata med dem, som unga vuxna.


Det är var nästan två månader sen jag såg honom, sist var när hans morfar fyllde 80 här i juli.
Men så är det nog, man skaffar sina egna liv. Han jobbar mycket, kör taxi, bor med katten Siri i en etta och har sin tjej. Och kompisar. Men det är gott att träffa honom nån gång och surra lite.
Min son.



Här är han men några år yngre. Nu har han mer hår och mer skägg.


På fotot var han ca 1,5 år...lillkorven.

Och vid tangentbordet sitter hans mor, och tänker tillbaka, saknar en liten stund tiden då de var små, när de alltid var runt benen på en, när vi alltid åt allihop tillsammans, när han och brorsan lekte och bråkade och busade, när vi for på utflykter med matsäck, när vi såg barn-TV tillsammans, när vi läste läxor, när de frågade en hur världen var, och varför man inte fick svära, när jag pussade dem Gonatt, när vi läste böcker ihop och deras små korv-armar runt min hals..... Tänk att det blir karlar av de små bäbisarna....

*snor*

 


Kommentarer
Postat av: Ewa

:)



2011-08-26 @ 14:12:26
Postat av: Nannis

Jättefin text :)



kram!

Postat av: Catrin

Lite chockartat är det allt att de är så stora. Det där har du fixat bra

2011-08-27 @ 13:06:41
Postat av: Gunsan

Eller hur Ewa :)



Tack Nannis :)



Catrin, du vet ju själv :)

2011-08-27 @ 20:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback