Min pappa...



Till världens bästa pappa på Fars Dag!


Jag är glad för att du lärde mig spela schack när jag var barn.

Och för att du visade mig stjärnbilderna på himlen.

Du ordnade en egen bit land att odla morötter och blommor på.

Du lärde oss spela kort. Och att cykla.


Jag kommer fortfarande ihåg de goda våfflorna du gjorde.

Och hur gott jag somnade på kvällen när du spelade gitarr och sjöng.

Jag är glad för att jag fick vara med på golfbanan och klippa gräs och borra hål.

Jag minns resorna till fjällen då vi fiskade och campade.


Jag ville bara säga Tack Pappa för att du finns!



Ha en Härlig Fars Dag!

Kram / Gunilla

 

 

Jag skrev ett brev till pappa och satte fast ett foto på oss. Jag skickade det med posten och han fick det i tid. De senaste åren har jag äntligen förstått hur trygg han varit under hela min uppväxt och att jag varit älskad sedan jag föddes. Jag har velat säga det till honom. Att jag vet det. Idag är det Fars Dag och på min min resa genom barn-och ungdomen blev jag ordentligt kantstött och trasig på grund av andra människor. Jag vågade inte ens lita på min egen pappa. Först nu så har jag förstått vem min pappa är och har varit hela tiden, genom alla mina 46 år, nämligen min älskade pappa.

 


Kommentarer
Postat av: Nettan

Men Guns - vilket underbart brev! Det kom direkt ur ditt (varma) hjärta!

Det måste ha varit den bästa fars dagspresenten någonsin!!!!

2010-11-15 @ 11:35:29
Postat av: Gunsan

>Nettan: Ja...det har funnits i mitt hjärta ett antal år nu. Jag är glad att min pappa fått läsa det.

Så jag vet att han vet, min lilla pappa.

2010-11-15 @ 22:22:13
Postat av: Ewa

Fint brev!! Och jag vet att han blev glad för det.

Håller med, vi har en bra pappa!

Vi måste hitta på nåt kul nästa sommar när han

fyller år! Kan inte tro att han som är så pigg,positiv och levnadsglad blir 80!!

Ha det bra! Kram!

2010-11-16 @ 10:17:45
Postat av: Gunsan

> Ewa: Glad jag blev att du säger det :)

Ja, nästa år blir det stor-fira av!

Visst är det otroligt hur pigg och "med" han är på alla plan!

Ha det bra du med och hälsa familjen. Kram!

2010-11-17 @ 08:57:14
Postat av: LillaNisse

Vilket fint inlägg Gunsan, känner hur det bränner bakom ögonlocken.....

kram

Postat av: Gunsan

> Nisse: Tack Nisse. Kram

2010-11-18 @ 22:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback