Mors dag.




Jag ska ringa en sväng till mamma idag.
Det var ett tag sen jag pratade med min familj överhuvudtaget, där nere i Stockholm.
Missade köpa nåt till henne, tror att ett samtal bli bättre :)

Igår var det cruising och Douglas var ute på stan med kompisarna, för ovanlighetens skull.
När klockan var 02:30 vaknade jag till och blev lite orolig för att han inte kommit hem....
Han är ju sällan ute, men jag jag tänkte att han är ju 20 år,
då ska man väl släppa taget ändå.
Jag ringde till hans mobil men fick inget svar, så jag valde att släppa oron och somnade om.

Han är hemma nu, men lär sova ett bra tag.

Viktor pratade jag med för några dagar sen och sa att han skulle komma hit på Mors Dag och käka.
Jag sa att han inte behövde köpa nåt -
(han bor ju själv nu och får ständiga insikter om pengars närvaro/frånvaro, mest det senare)
- utan det är kul om han kommer bara.

Så nu sitter jag här i nattsärken och en kaffe och känner mig lugn och fin,
och bestämde mig nyss för att inte göra några hysteriska utfall mot affären för att göra nån superduper-mat
utan jag såg att jag hade frityrmix i skåpet.
Det får bli friterade räkor som jag råkade ha i frysen.
Friterade lökringer duger också, och sen slänger jag ihop en kladdkaka bara.
Grädde har jag.

Guuu vilken lättsam och skön Mors Dag!
Det är ju ända min ;-)

Ska ta en kaffe och ringa mamma nu, innan jag fortsätter Fånga Dagen.

*ler nöjd*


Mamma och jag





Kommentarer
Postat av: Jill

Jag visade mormor din blogg :)

Postat av: Gunsan

> Jill: Va bra! Hoppas ni hade en mysig dag allihop. Kram:)

2010-05-30 @ 22:34:04
Postat av: Tessa

Ja morsdag ska göras enkel för mammorna :) inte helt fel med friterat och sedan kladdkaka på det :-D antar att sönerna blev nöjda!

2010-05-31 @ 17:45:18
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Gunsan

Tessa: De blev mätta på det friterade så jag fick kladdkakan för mig själv, inte fel på mors dag ;)

2010-05-31 @ 18:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback