Måndag-morgon..och lite djup..



Jag är ledig idag efter att ha jobbat i helgen.

Har verkligen inte gjort mig nån brådska utan klev upp när klockan ringde vid 9.
Douglas har en tendens att sova länge så jag fick vardagsrummet för mig själv,
med frukost framför TV:n.
Det är bra program ofta som jag råkar hamna vid,
annars ser jag egentligen sällan på TV.
Idag var det "Efter Tio" och en intervju med
Pia Johansson
och hon blev just en av mina favoriter.
Hon som är med i Parlamentet.
Hon berättade lite om sig själv, intressant, hon har också varit med om saker
och har vågat möta sina mörkaste sidor inom sig för att våga växa.
Hon berättar från sig själv, kraftfullt och sant, utan offermentalitet.

Jag gillar människor som tar mod till sig och vågar växa och utvecklas.

Det är lite meningen med livet juh,
att växa i sig själv, för man är så mycket mer än man tror.
Såh....

Nåväl, nu ska jag förbereda mig för att åka på Österåsen och babysimma med Wiggo och hans mor.
Det har blivit en mysig vana för jag har råkat vara ledig en massa måndagar
och det kan ju vara bra att vara två vuxna i omklädning, duschar och ombyten för att hantera, bära och turas om.

Nästa måndag ska visst Wiggos pappa med och bada,
och hade det inte varit så att jag jobbar då, så hade jag nästan blivit lite förbannad -
att jag blir utbytt så där!
Fast det är klart...det är ju hans son ;)


En parentes:
Sånt här gjorde vi inte på min tid som småbarnsmor.
Tacksam att jag får vara med nu.
Just det, jag ska blogga lite sen om vad Wiggor lär mig.
På djupet, kan man säga ;)




Kommentarer
Postat av: Tessa

Det ser så kul ut med babysim, det fanns inte då mina barn var små heller :) jäkla Micke då och ska va där och sabba för dig då det där med babysim faktiskt är DIN och Wiggos "grej" då NI boundar ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback