Bränsle-stopp...




Det mesta av flytten är överstökad och jag har haft mina lediga flyttdagar. Jag är tillbaka till Det Normala, arbetslivet.
Allt har gått bra och jag kallar lägenheten för "hemma" nu.

Det finns en hel del kvar i huset som ska hämtas, förutom min son, så är det ormarna, garaget och förråden kvar. Men jag är jättetrött! Imorse snoozade jag till och med! Brukar inte göra det, jag hann iofs lätt ändå, jag menar jag har ju bara 30 sekunders gångväg in till jobbet. Tog mackorna i näven och gick över gatan och in bara.

Jag känner dock att Energin är slut, jag vet knappt vad jag ska göra när jag kommer hem efter jobbet...
plocka ur nån kartong eller leta upp några gardiner, hitta rätt skåp för rätt prylar eller möblera om i sovrummet.
Eller kanske åka upp till huset och städa och sortera ur garaget eller nåt...
Det tar på, att flytta ett hus till lägenhet och samtidigt sortera bort skräpet från det som ska sparas.

Jag tänkte att jag iallafall skulle ta bort den jättehögen med flyttkartonger som ska slängas och köra upp den till huset och kanske till och med frakta hem datorn. Så har jag gjort nån nytta idag. Också.
SEN gå och lägga mig i tid.

Så jag slängde in skiten i bilen och kom på att jag bör nog tanka också för jag har kört på ångorna ett tag nu.
Hann bara upp en bit i backen ovanför där jag bor, tills bilen började hosta och blev stående.
Jag svor inte ens, för det var väntat. Jag backade ner en bit och girade in på parkeringen och ringde hem till Wiggos föräldrar som skrattade högt och länge i telefonen.
Sen kom pappan och hämtade mig så vi kunde fara upp med min tomma (!) bensindunk och tanka och det löste sig fint. Jag fick till och med en kopp kaffe hos dem och kvalitetstid med Wiggo. Man kunde nästan tro att det var planerat från min sida *asg*

Jag inser att jag troligen inte skulle trycka in så mycket per eftermiddag utan också tänka på att vila.
Bara att jobba 8 timmar kan ju räcka för en vanlig människa.

Hur som helst så fick jag förutom att umgås med Miraklet Wiggo också uppdatera min blogg.
Att det ska behöva ta 2-3 veckor att flytta ett internetabonnemang!!

Ska tänka på att se till att fylla tanken på bilen och även min egen bränsletank - innan det tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback