Lördagslugn...



Jag har sagt det förut men jag säger det igen, morgnar är bäst.
Allt är lugnt och stilla. Inget har hänt och inga möten har skett. Inga måsten, ingen som pratar, inga tankar som snurrar. Bara en redig frid. Det är sinnesro.

Men det hinner ju ändra sig.
Jag gick bort till tvättstugan (som ligger i huset bredvid) för en stund sen. Det är lördag och jag var så käck och hade bokat tvättid kl 7-12. Klockan 7 kändes tidigt, men vid 9 var jag där.

Varje gång jag går ut ur lägenheten så blir jag så himla glad,  jag möts av den vackra omgivningen och jag älskar vatten, älven!  Den här lördagsmorgonen är ännu oanvänd och ren (precis som min tvätt snart kommer vara ;) men det är
Nipyran den här veckan så stan kommer snart fyllas av folk och liv och rörelse.

Jag gillar verkligen att bo här!


Ångermanälven by summer.




Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Jag står i kö för att få lägenhet nära vattnet, less på bo på "fjället" nu :-) Men alla som har tvåor verkar klösa sig fast vid dem, tror jag får ta och spöka lite så de flyttar, he he


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback